Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, November 11, 2010

RIBA: JANGAN AMBIL MUDAH..!!! - (UZAR)

REPOSTING

Assalamualaikum. Mungkin ramai yg sudah sedia maklum dengan website ustaz zaharuddin ni. Malah mungkin ramai juga yg telah tahu berkenaan dosa2 riba. Dalam blog uzar ni banyak menerangkan kita tentang hukum dalam islam berkaitan perbankan, insuran, MLM, pinjaman dan lain2 permasalahan yg banyak menjurus kearah riba. Saya hanya turut untuk berpasan2 kearah kebaikan untuk saudara2 mahupun diri saya sendiri. Semoga kita semua terhindar dari dosa2 yg mungkin x terampun tanpa kita sedari.. wallahualam.







Saya ingin menasihatkan umat Islam agar jangan memandang rendah dan remeh terhadap dosa Riba, sehingga boleh mencuba-cuba terlibat dalam sebarang aktiviti yang telah diputuskan oleh para ulama sebagai Riba secara sepakat. Antara bentuk Riba zaman moden adalah Pelaburan High Yield Investment Program (HYIP) melalui internet dan di sebarang institusi kewangan yang menjamin modal dan untung, pinjaman di bank-bank konvensional, kad kredit, insuran dan pelbagai lagi. Bagi mendapat kejelasannya, sila peruntukkan sekdaar 12 minit untuk membuka 'entry' ini. (http://www.zaharuddin.net)

9 comments:

SRISUFI said...

Salam bro,

Maaf baru berkesempatan ke sini.

~Teruskan menulis.

~Ustaz Zaharuddin Abd Rahman- beliau adalah senior saya. Saya sangat kagumi kelantangan suara beliau.

Anonymous said...

blog bujang susah tiada bezanya dngn prinsip umno..mencampur andukkan antara islam dan cr kafir..penuh dngn dakwah2 islam..peringatan ayat2 suci alquran..hadith..baca shja pd atas skali blog ni..mengambil dr petikan ayat alquran..seolah2 sdng memperjuangkan islam di jalan yg benar..tp blog ini menyesatkan umat islam..menyebabkan ada umat islam fikir itu semua dibenarkan jika untuk didahwah..sehinggakan caci maki nya amat keterlaluan..mendedahkan aurat yg keterlaluan..marah orng dedah aurat..marah istri pm dedah aurat..tp dia dedah auraat perempuan2 kt sini x pe..dedah lelaki masukkan tangan dlm seluar dalam perempuan,pegang dada perempuan,dedah peha perempaun..bercampur aduk islam dngn bnda2 haramm..blog murahan..jelas blog ini menggunakan islam untuk melepaskan nafsu kemarahannya..sesiapa yg masih membeza cara bujang susah adalah bersubahat sama..mereka adalah musuh agama..sengaja mencampur adukkan agama,ayat2 suci alquran dengan gmbr2 lucah,aurat,dan kata2 yg penuh kesat..sesat lagi menyesatkan umat islam..bawalah cr pendekatan islam yg sbnr kalau betul pun nk bela islam yg makin hancur di malaysia.klu benar nk tegakkan hudud.tp bkn begini caranya..

bukti2 blog ini mmg menghina dan menambah aib islam sbb campur aduk perjuangan islam dngn gmbr2 aurat,dan maksiat:

GAMBAR LELAKI MASUKKAN TANGAN DI DALAM SELUAR DALAM PEREMPUAN..BEGINIKAH MENYEBARKAN SYARIAT ISLAM DI INTERNET?
http://rubbertapperz.blogspot.com/2010/10/restoran-power-tak-payah-makan-pun-dah.html

DEDAH PEHA PEREMPUAN..SAPA NK BELA CR BEGINI DIBENARKAN DALAM ISLAM??
http://1.bp.blogspot.com/_5R1ybpzs3n8/TDm6_Mrp33I/AAAAAAAAEsg/cBGcg2DG-CU/s1600/0.jpg

GMBR ORNG SDNG BUAT PROJEK..CUBA BUKTI DR SEGI MANA2 PENDPT ULAMA MAHUPUN FATWA YG MEMBOLEHKAN PENDEDAHAN GAMBAR SEBEGINI DIDEDAHKAN
http://rubbertapperz.blogspot.com/2010/10/budak-sekolah-layan-seks-tepi-jalan.html

AIB YANG DASYAT,AURAT,DAN TIADA KENA MENGENA DNGN ARTIKEL
http://rubbertapperz.blogspot.com/2010/10/wanita-punggung-besar-kurang-risiko.html

sedangkn aib itu boleh dibuka jika untuk menyatakan kebenaran..tp gmbr yg terakhir itu hanya di edit..malah tiada kaitan dngn perkara yg dibincangkn..ini jelas bkn cara islam..kesimpulannya,blog ini mmg telah menimbulakn aib dan fitnah dlm islam.campur aduk maksiat,aurat,makian dngn ayat2 suci Allah.sesiapa yg mengiakan apa yg dibuat sama2 tanggung dosa sbb redha dngn musuh agama ni

Anonymous said...

BLOG MURAHAN INI YG JELAS MENCAMPUR ADUKKAN ANTARA ISLAM DENGAN MAKSIAT,PENDEDAHAN AURAT DAN MAKSIAT YG KETERLALUAN,CACIAN DAN MAKIAN MELEBIHI BATASAN..DAN BLOG INI TIADA KAITAN DNGN ULAMA2 YG MEMPERJUANGKAN ISLAM DAN TIADA KAITAN DNGN PAS..

JD JNGN PANDANG SERONG PD PAS..BLOG INI CUMA LAH SEORNG PENYOKONG PERJUANGAN ISLAM.DAN KESALAHAN,KESESATAN YG DIBAWA INI ADALAH KESALAHAN DIRINYA SHJA..

JNGN KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGAN..JIKA DIKATAKAN YG MANA SATU NILA DI DALAM PERJUANGN ISLAM..MAKA BLOG INILAH NILA YG MENJADIKAN ROSAK SUSU SEBELANGAN..

SESIAPA YG NK MEMBELA BUJANG SSH TERUSKAN..MAKA ANDA SEDNG BERSUBAHAT DNGN DENGAN DIA,BERSUBAHAT KRNA MEMBAWA FITNAH DI DLM ISLAM..MENCAMPUR ADUKKAN ISLAM,AYAT2 ALLAH DAN HADITH DNGN BNDA2 MAKSIAT,AURAT DLL LG.BERSEDIALAH MENANGGUNG AZAB NERAKA JIKA TIDAK MAHU BERTAUBAT..

Tok Ketampi said...

dalam utusan malaysia ada juga cerita2 dan gambar2 yg menjolok mata. dan ada juga bab agama.. mcm tu pun kira mencampuradukkan ke anon? blog ni ada ajar cara mcmana nak melacur ke anon? ada ajar cara nak terbalikkan nama rasulullah, ada ajar cara nak buat persembahan islimik fashion show ke? atau ada ajar org lain suruh telanjang?

hihihi.. ada benda yg dah terkena kat batang hidung sendiri la tu.. tu yg marah sgt tu kan..

Anonymous said...

Saya stuju dengan anon kat atas berkaitan "menghina dan menambah aib islam sbb campur aduk perjuangan islam dngn gmbr2 aurat,dan maksiat".

Sbenarnya bukan blog ni saje, ade banyak lagi blog pro pembangkang yang tunjuk gambar2 tak elok. Saya ni pro PAS dan agak terkejut jugalah tgk blog pro pembangkang yg slalu saye singgah.

Kepada Tok Ketampi: Utusan Meloya, berita Hairan tu akhbar UMNGOK, sbb tu lah diorang tak kisah nak tunjuk gambar2 ape pon janji dapat lariskan jualan. Tgk Harakah, mane ade gambar2 yg tak elok, sbb akhbar tu kepunyaan PAS dan tujuan utama penerbitan Harakah bukan nak berniaga akhbar.

Sama macam blog ni jugak, tgk banner kat atas (Pejuang Islam berdoa dan Petikan Al-Quran), kat tepi (Ayat Al-Quran dan unsur2 Islam) tapi ade artikel yg keterlaluan yg jelas menyeleweng dari Islam. Dengan kata lain banner dan ayat2 Al-Quran dlm blog ni adalah sekadar utk menarik pengunjung blog sahaja (Misleading).

Sepatutnya artikel2 yg tak elok tidak harus disiarkan. Artikel pasal kes2 rogol ke apa2 berkaitan sexual juga tidak harus disiarkan.
Manusia dikurniakan satu anugerah yg amat bernilai dan berkuasa iaitu "IMAGINASI". Apa yg korang imagine bila baca/dengar kisah2 hantu? Sama juga bila baca/dengar berita2 pasal rogol/sexual.

Dengar ni utk buat rujukan:
http://www.youtube.com/watch?v=tfoBWah3OVQ

MPG said...

eleh sendiri bagi komen sendiri yang sokong. anon November 11, 2010 6:00 PM dengan anon November 12, 2010 8:43 AM. IP hang sama woiii.. hahaha.. kantoi..!!

Anonymous said...

Saya anon 8:43am. Dan saya tak tahu sape anon 6.00am. Dengan kata lain saye bukan anon 6.00am.

Kalau boleh tunjukkan bukti IP saye dan anon 6:00am tu sama. Jangan hanya tahu tuduh cakap je macam org bodoh. IP mungkin same 2 bahagian depan je tapi bahagian last skali mustahil adalah sama bagi org yg berbeza.

Tunjuk bukti dulu kalau nak tuduh2, kalau tak org yg menuduh tu sebenarnya adalah species bodoh yg nak tunjuk pandai tapi tetaplah bodoh.

Buktikan dengan IP yg lengkap.

Anonymous said...

Saya anon 8:43am. Sorry, dalam post saya di atas sepatutnya "anon 6:00PM" bukan "6.00AM". IP internet saya adalah Dynamic IP (streamyx).

http://img100.imageshack.us/img100/3518/timeir.png

Gambar kat atas menunjukkan PC saya ditutup (termasuk dengan modem) pada 11/12/2010 11:00:15 PM dan dibuka semula pada pagi 12/11/2010 07:04:35 AM.

Memandangkan IP saya adalah dinamik, adalah mustahil mendapat IP yg sama pada keesokan harinya.

Kalau saudara "MelayuPasirGudang" ade bukti, tlg tunjukkan. Kalau boleh IP tu tunjukkan dengan screenshot bukan taip je. Dan satu lagi kalau saudara "pandai" tahu ip org lain, tolong bagitau IP saya pada post ini.

Anonymous said...

For the wonderful posts

I'll be back often.


Thanks again!

Have a safe and clean new year :o)


[url=http://www.duracleanaustin.com]austin carpet cleaning[/url]