Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, November 8, 2010

SYARIKAT KAWAN BAIK KELING

بسم الله الرحمن الرحيم

Kena bayar masuk Gua Kandu



IPOH – Pelancong tempatan dan penduduk Kampung Jahang, Gopeng melahirkan rasa tidak puas hati terhadap sebuah syarikat yang mengenakan bayaran untuk memasuki Gua Kandu bagi aktiviti rekreasi.

Ketua Biro Penerangan Persatuan Perlindungan Pengguna Malaysia Daerah Kinta, Mior Azman Aminuddin Mior Aris berkata, permasalahan yang dialami pelancong dan penduduk setempat telah dipanjangkan kepada pihak berkenaan termasuk membuat laporan polis serta aduan kepada Exco bertanggungjawab.

Menurutnya, kadar bayaran yang dikenakan kepada pengunjung Gua Kandu dipercayai baru diwujudkan kerana tiada sebarang bayaran dikenakan sebelum ini.

“Persoalannya, bagaimana syarikat berkenaan boleh mengenakan bayaran kepada pengunjung sedangkan tanah itu adalah milik Kerajaan Negeri setelah Pejabat Tanah Kampar mengesahkan status hak milik.

“Menurut maklumat, apabila penduduk kampung menegur pemilik syarikat berkenaan untuk tidak mengenakan bayaran, beliau menggunakan nama Menteri Besar kononnya kawan baik, menyebabkan penduduk akur dengan penjelasannya,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Note: Kah..kah..kah..kah... port zambry memuja syitan agaknya...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

5 comments:

ijoks2009 said...
This comment has been removed by the author.
ijoks2009 said...

AJK kuil hindu pun dah pandai ambik duit sekarang,ingatkan JKKK umno je yang pandai mintak projek.

p/s nanti aku kawin aku bagi tahu lah,jangan tak datang pulak.hahaha

BUJANG SUSAH said...

insyaAllah datang kalau ada org nak bagi duit tambang... kah..kah..kah..kah..

Anonymous said...

lagi-lagi sebut keling haramjadah..
aku panas ni bila dengar si mamak haramjadah tu...

kerana hatiku ni masih terpendam rasa amarah yang disimpan sejak kes rampasan kuasa kudeta BABI BABUN, dan segala spesies puak mangkuk hayun

jaga-jaga sampai kemuncaknya
aku tak tahan sangat, amarah ni
meletuslah mcam gunung merapi nuu

ZAMBRY MENTERI BESAR YANG HARAM..
aku takkan mengakui malaun haramjadah ni menteri besar sah..tidak sekali-sekali pun..

ZAMBRY HARAM, ZAMBRY HARAM..
ZAMBRY MENTERI BESAR MAHKAMAH...bukan pilihan rakyat..siap KAU KELING

Anonymous said...

mintalah dgn berdoa kepada Allah..x yah memaki hamun dgn bahasa kesat... org islam @ org melayu ada adab sopannya...inikah yg di ajar selama ini...???? Subhanallah..mengaku islam..tp mencarut bagai....