Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, November 7, 2010

ROSMAH PEMANGKU PM

بسم الله الرحمن الرحيم



PARIT BUNTAR, Tindakan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor mewakili Perdana Menteri dalam majlis yang tidak boleh disertainya menimbulkan pelbagai persoalan kini apakah beliau adalah pemangku perdana menteri.

Menurut seorang peguam terkenal, Malik Imtiaz Sharwa, beliau mempersoalkan bukankah sepatutnya timbalan perdana menteri yang mewakili beliau dan kerajaan, dan bukan Rosmah? Atau dia (Rosmah) pemangku PM.

Senario ini telah menjadikan pentadbiran BN semakin pelik, isteri perdana menteri bukan seorang ahli parlimen, adakah Malaysia ini milik najib dan rosmah, kejadian ini sedikit sebanyak membuktikan kepada dunia bahawa Malaysia ini sememangnya sentiasa “Malaysia boleh” dalam apa jua hal termasuklah juara kejadian pelik dan aneh.

Satu ketika dahulu, jika Datin Seri Dr. Wan Azizah juga dipersoalkan tentang hal yang sama dalam hal “mengganti” DSAI ketika beliau meringkuk dalam penjara, persoalan ini tidak wajar kerana Datin Seri Dr. Wan Azizah bertanding di Parlimen Permatang Pauh dan menang seterusnya layak selaku ahli parlimen, ini suatu yang sememangnya hak beliau untuk berada di posisi pemangku suaminya.

Akan tetapi Datin Seri Rosmah langusung tiada kaitan dengan sebarang jawatan dalam pepimpinan Negara, ahli parlimen juga tidak senator jauh sekali, masih ramai lagi mentari lain jika TPM juga tidak dapat hadir bagi mengganti PM yang berada dalam kondisi kesihatan yang kurang baik.

“Saya mencadangkan beliau (Rosmah) perlu bertanding di mana-mana parlimen terlebih dahulu jika berminat lagi mahu menjadi “pemangku” PM lagi selepas ini,” ujar Drs. Khalil Idham Lim ADUN Titi Serong yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak ketika ditemui di sini.

Saya juga ingin mencadangkan agar beliau (PM) seharusnya peka dengan kewajipan melantik mana-mana menteri bagi mengganti beliau jika sekiranya beliau tidak sihat sekalipun dalam ketidaksanggupan hadir ke manamana jemputan, ini bagi menjaga imej PM Malaysia itu sendiri. - oleh - Hafizi Pauzi


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

7 comments:

daylachan said...

lepas satu satu kontroversi pulak dah mereka ni...semoga mendapat hidayah....aminn

Miss Fairladyjim said...

malaysia semua boleh..apa yang tak boleh..jatuh kan islam boleh, jatuh kan PM boleh..jatuhkan air muka sendiri boleh..laki sakit kat umah dia lak merayau cari peluang...

Anonymous said...

der, kalu die masuk bertanding ade ke yg nak ngundi?
kalo ade pon jenis yg pekak, bisu, buta (bukan OKU ek),
ni jenis yg pekak xtau isu semasa, bisu dlm menegakkan kbenaran, n buta mata hatinya.

MPG said...

gondol.. org umno ni jgn katakan si rosmah tukang sihir ni jadi calon, klau letakkan tunggul kayu jadi calon PM pun dia org tetep undi dacing senget tu. dah namanya pun bodoh.. apa la yg si bodoh ni tahu melainkan undi dacing. minyak naik, tepung naik, kicap naik, beras naik, semua barang naik, bangunan 100 tingkat pun nak naik.. yang turun seluar dalam sbb badan dah kurus x cukup makan...

time harga barang ni semua naik memaki hamun segala. babi sial semua kluar. bila time nak mengundi, pangkah jugak dacing senget ni. ya la kan.. apa nak buat. org klau dah bodoh ni mmg mati lagi baik. penyokong umno ni mmg dulu kini dan selamanya bodoh nak mampos...!!!!

donk said...

jangan marah rosmah si first bitch tu..yang perlu di ajar adalah kementerian yang berkaitan dengan pm..siapa ganti siapa yang kena pergi..masalahnya adalah semua kementerian (penjawat jawatan) yang bodoh penakut tak tahu undang undang takda telur..yang tak tahu nak buat apa..dengan ertikata lain..takutkan sifirst bitch tu..tu yang semua mengikut..padan muka najis dapat jalang macam tu..yang overrule suaminya..sedangkan suami dulu dia sanggup tingalkan..kita pun tahu bagaimana perangai buruk dia tu..padan muka najis..suami dayus dan bacul..

Anonymous said...

ARE THATS IS A 'FIRST LADY'
NOOOOOOOOO !
THATS WAS A 'FIRST ""BADI"" GOLLLLL """"""""""""

Anonymous said...

Bedebah punya bik mama..perasan dia tu PM...yang najib najis ni pun satu..awat hang tak lantik wakil ganti diri pi majlis..ada tpm pun takleh harap..menteri lain pun 2 x5 tak guna..

sah sahla BN tu Bini Najib..so bik mama yang memerintah di sebalik tabir..tak boleh jadi ni...bengang tul