Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, October 25, 2011

MAYAT GHADAFI MASIH BELUM DIKEBUMIKAN

بسم الله الرحمن الرحيم



(Gambar) Mayat Gaddafi mula berbau busuk dan kehitam-hitaman selepas empat hari
Reuters - MAYAT Muammar Gaddafi yang masih diletakkan di dalam sebuah bilik sejuk di Misrata, Libya semalam.


MISRATA, Libya: Mayat bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi mula mereput dan berbau busuk selepas empat hari ditempatkan di dalam sebuah bilik sejuk simpanan daging di sini sejak Khamis lalu.

Pejuang-pejuang yang mengawal jenazah Gaddafi dan anak lelakinya, Motassim bertindak meletakkan lapisan plastik di bawah jenazah mereka ekoran cecair mayat mula mengalir di dalam bilik sejuk beku sebuah pasar tempat kedua-dua jenazah itu disimpan.

Warna kedua-dua mayat itu menjadi semakin hitam selepas tidak dikebumikan selama empat hari.

Para pejuang Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mula memberikan topeng bedah kepada para pelawat untuk melindungi daripada terhidu bau busuk yang tersebar ke dalam bilik sejuk beku tersebut.

"Tuhan mencipta firaun sebagai teladan kepada manusia lain," kata seorang penduduk, Salem Shaka yang melawat kedua-dua jenazah itu semalam.

"Jika beliau seorang yang baik, kami pasti akan mengebumikannya.


SEORANG lelaki menutup hidungnya semasa dia melihat mayat Muammar Gaddafi di dalam bilik sejuk di Misrata, Libya semalam.

Namun, beliau sendiri yang memilih jalan ini (jalan kehancuran)," tambahnya.

Gaddafi dan anak lelakinya, Motassim mati dibunuh di bandar kelahiran Gaddafi, Sirte selepas mereka ditangkap pada Khamis lalu.

Seorang lagi lelaki menyatakan dia memandu sejauh 400 kilometer untuk melihat mayat Gaddafi.

"Saya datang ke sini untuk memastikan dengan mata saya sendiri. Semua penduduk Libya mesti melihatnya," katanya.

Pengebumian Gaddafi masih menjadi perbalahan dalam kalangan anggota-anggota NTC yang memerintah Libya buat sementara waktu.

Para pemimpin NTC mahu mayat Gaddafi dikebumikan di sebuah lokasi rahsia supaya makamnya tidak dipuja.

Namun, suku kaum Gaddafi mahu mayatnya dikebumikan di bandar kelahirannya di Sirte.
-Reuters/kosmo-

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

61 comments:

Amuraria said...

PERLUKAH SESAMA ISLAM BERTINDAK DEMIKIAN ? ADAKAH INI AJARAN ISLAM ? MEMALUKAN ISLAM DIMATA DUNIA TAPI MENGAKU PEJUANG ISLAM DAN PEMBEBASAN ! ALLAHU AKHBAR ! ISLAM MENGAJAR KITA BERTINDAK DAN BERHEMAH WALAU SEJAHAT MANA MUSUH KITA ! PIHAK BARAT DAN ORIENTALIS SEDANG BERTEPUK TANGAN !

manjeamusyuk said...

Memang tidak patut menyeksa mayat seorang Islam. Kena perlu bersangka baik & memaafkan. Kita tak punya kuasa menghukum dia, serah saja kepada Allah mengadili dia. Siapalah kita di dunia ni? Tak pernah buat dosa ke sampai menghina org lain mcm tu sekali? Kesian tengok mayat tu, nak mati pun siksa, dah mati pun kena siksa gak.

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol high effects - tramadol abuse

Anonymous said...

generic xanax prescription drug abuse xanax - side effects xanax during pregnancy

Anonymous said...

xanax online xanax withdrawal using klonopin - alprazolam 0.5 mg side effects

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol medication 100mg - tramadol 50 mg while pregnant

Anonymous said...

generic xanax which generic xanax is best - xanax drug level

Anonymous said...

xanax online legal to order xanax online - effects zoloft xanax

Anonymous said...

alprazolam 0.5mg xanax 901 s yellow pill - does 1mg xanax look like

Anonymous said...

buy tramadol online dosage of tramadol 50mg - buy tramadol online in australia

Anonymous said...

xanax online xanax withdrawal headache - can u overdose xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl withdrawal symptoms - buy tramadol online in australia

Anonymous said...

order alprazolam buy xanax no prescription needed - xanax liver

Anonymous said...

buy carisoprodol how to buy carisoprodol - carisoprodol soma alcohol

Anonymous said...

xanax online xanax and alcohol long term - xanax 1 mg rp

Anonymous said...

buy xanax bars online xanax ambien alcohol interaction - xanax effects children

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol schedule change - drug classification for carisoprodol

Anonymous said...

buy carisoprodol soma carisoprodol buy - side effects for carisoprodol

Anonymous said...

tramadol online order tramadol 100mg - tramadol hcl generic ultram

Anonymous said...

xanax online xanax generic . 5 mg - xanax overdose forum

Anonymous said...

tramadol no prescription tramadol withdrawal neonatal - buy tramadol online usa pharmacy

Anonymous said...

soma carisoprodol carisoprodol online order - carisoprodol 350 mg forum

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol purchase no prescription - order tramadol online with mastercard

Anonymous said...

cialis online cialis prescription coupon - buy cialis online usa no prescription

Anonymous said...

buy cialis online overnight shipping buy cialis super active online - buy cialis generic us

Anonymous said...

cialis professional cialis tablets - buy cialis daily

Anonymous said...

cialis online cialis online no prescription canadian pharmacy - should you buy cialis online

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol online usa - tramadol 100mg for dogs

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 effects of 100mg tramadol - tramadol addiction success stories

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription overnight order tramadol cod - tramadol online visa

Anonymous said...

buy tramadol overnight cod tramadol hcl tab 50mg side effects - tramadol online no prescription mastercard

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#61458 buy tramadol legally online - tramadol zydus 50 mg

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol er dosage - tramadol overdose effects

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg bluelight - tramadol online no prescription mastercard

Anonymous said...

cheap tramadol online ultram tramadol withdrawal - buy tramadol er

Anonymous said...

can you buy tramadol online tramadol addiction methadone - buy tramadol with cod delivery

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online in europe - tramadol hcl classification

Anonymous said...

tramadol online cheap tramadol no rx - buy tramadol online no prescription needed

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol 50 mg buy online - tramadol dosage range

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg max dosage - 3 50 mg tramadol

Anonymous said...

tramadol 100 tramadol 50mg n024 - tramadol dosage

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol for dogs - order tramadol online usa

Anonymous said...

http://reidmoody.com/#65473 ativan dosage muscle relaxant - ativan iv push side effects

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol legally - tramadol 50 mg get high

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol valium online - cheap tramadol online cod

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#fda tramadol metabolism - cheap tramadol online usa

Anonymous said...

cheap lorazepam ativan addiction in the elderly - withdrawal effects of ativan

Anonymous said...

buy ativan online ativan rx 773 - ativan withdrawal after 2 weeks

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#64581 xanax class - buy herbal xanax online

Anonymous said...

http://staam.org/#37708 tramadol purchase usa - get over tramadol withdrawal

Anonymous said...

buy xanax online xanax cr - xanax withdrawal memory loss

Anonymous said...

buy tramadol online cheap tramadol cod delivery - buy tramadol online by cod

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#64581 which generic xanax is best - xanax 2 mg snorting

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#58720 xanax side effects shaking - what is xanax drug

Anonymous said...

cheapest xanax xanax just makes me sleep - buy xanax online illegal

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol rxlist - tramadol hcl for toothache

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#82165 where to buy generic xanax online - xanax zithromax drug interactions

Anonymous said...

buy xanax online xanax no prescription paypal - xanax dosage valium

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#82165 xanax recreational use snorting - generic xanax pills look like

Anonymous said...

buy xanax online xanax work drug test - pass swab drug test xanax

Anonymous said...

buy xanax online no prescription overnight best way to buy xanax online - xanax side effects