Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, October 27, 2011

KALAU MACAM NI JATUH KAFIR TAK?

بسم الله الرحمن الرحيم

UMNO SAY NO TO AL-QURAN


klik pada imej untuk besarkan

Ini ialah dua surat. Berdasarkan kepada keterangan surat neh dia bagitau bahawa di minta ahli2 umno agar jangan terpengaruh dengan hujah agama melainkan dengan apa yang disampaikan oleh kerajaan sahaja.

Dia juga bagitau agar berhati2 dalam menjemput penceramah agama. Dia juga bagitau bahawa ada hujah yang tidak boleh diterima kerana ini bertentangan dengan ajaran umno.

Melihat kepada ejaan dan cara surat neh, jelas neh surat lama. Ejaan hujah di tulis sebagai hujjah? Tahun 1996 aku dah wujud. Dan aku sepatutnya dah pandai membaca dan mengeja tahun tue. Ejaan hujjah pada tahun 1996 ialah hujah bukan nya hujjah. Komputer pun dah wujud. Tataulah alau umno kapar neh sengkek sangat sampai guna mesin taip. Padahal boleh je cucuk minta peruntukan beli komputer dan printer.

Persoalan yang utama disini ialah bukan isi kandungan surat neh. Persoalan yang utama ialah adakah surat neh surat benar ataupun rekaan sahaja? Jika surat neh surat benar, kita bersedia bashing umno. Jika surat neh rekaan, apakah motif dan niat orang yang mereka surat neh? Dia dah bagi orang kena saman ka? Ataupun dia nak jatuhkan umno guna taktik keji? Taktik keji boleh digunapakai ke atas orang keji? Owhh taktik keji = digunakan oleh orang keji. Keji a lawan keji b, samada a ataupun menang b, kedua2nya tetap ada kaitan dengan keji. Urmm...

Sesiapa yang pakar tolong siasat kesahihan surat neh. Pasal dah ada yang syak bahawa ini mungkin surat palsu. Tapi ada juga yang menyatakan bahawa neh ialah surat benar kerana pernah menerima arahan tersebut. Dan aku pula? Taktau. Malas nak cakap walaupun aku percaya umno memang keji. Sekian.

layan video di bawah neh ;



Nampaknya surat itu memang realiti + wujud. Kalau dah gitu memang betul lah umno kampar tolak Alquran ye? Hish... tak sangka aku begitu teruknya mentaliti puak2 umno neh. Aku boleh faham kalau dap, mca dan mic tolak hujah Alquran. Siyes aku cakap. Tapi aku sikit pun tak boleh nak faham dan terima kenapa umno mesti tolak hujah dan dalil Alquran padahal dorang kan islam?

Tak heran aku napa umno tolak rang undang2 murtad dan hudud daripada PAS sebelum2 neh. Instead of mengkaji kelemahan yang terdapat dalam rang2 tersebut, or sediakan rang2 dan draf yang lebih baik daripada PAS, mereka lebih senang tolak sebarang usul berkaitan pemulihan akidah dan moral umat islam dan memberikan alasan2 biol bagi mempertahankan pendapat mereka.

Jangan salah faham. Aku tak kata pas maksum dan sempurna. Kalau ada kekurangan dalam draf dan rang undang2 yang pas buat tue, kenapa tidak umno berusaha memperelokkan-nya dah umno sendiri yang complain benda tue ada lompang sini sana? Hah... apsal? Lue fikirlah sendiri.

Nak seribu daya, taknak seribu dalih. Umno banyak bagi dalih dari daya.


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

56 comments:

JAKA said...

tidak mustahil surat memang boleh dipertikai kesahihanya.

tetapi kita menilai dpd tindakan. sikap umno terhadap PR terutama dalam isu Islam mengesahkan selari dgn surat berkenaan.

umno adalah parti kebangsaan. semua percaturan berasaskan bangsa kononnya. kalau betul takpe juga.

realitinya bangsa pun musnah, agama pun punah.

yg pasti dan bekerja keras dibuat umno ialah lucah lucah lucah liwat liwat liwat video video video.

taraf pemimpin umno sama dgn penjual pengedar vcd lucah aje.

Anonymous said...

surat boleh diubah.manusia juga boleh berubah..mohon dibentangkan dulu bagaimana perlaksanaan enakmen hudud yang ingin dilaksanakan dan diberi penerangan..tiada hitam putih yang jelas bleh menyebabkan kecelaruan dan tindakan yang diluar kawal.

Anonymous said...

umno parti jahil dulu kini dn selamanya..

puteri said...

Bro, ada hari ni kecoh dengan kata2 mahathir terhadap hudud..

katanya jika orang Islam dikenakan potong tangan jika mencuri

orang bukan Islam kena potong kepala

lebih kurang cegitu lah.

kalau ada mana2 sumber bolehlah kongsikan

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects suicidal thoughts - will 2mg xanax do anything

Anonymous said...

generic alprazolam xanax food drug interactions - xanax side effects kidney

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl coupons - buy tramadol online cash delivery

Anonymous said...

purchase xanax xanax and drug testing erowid - xanax and alcohol sleep

Anonymous said...

generic xanax xanax and alcohol seizures - xanax for anxiety and panic attacks

Anonymous said...

xanax online buy xanax denver - xanax 2mg info

Anonymous said...

generic xanax alprazolam 0.5mg what is it for - xanax withdrawal after 2 weeks

Anonymous said...

alprazolam no prescription xanax without doctors prescription - buy herbal xanax online

Anonymous said...

xanax buy online no prescription xanax vs lexapro - really cheap xanax

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg dogs - tramadol hcl 50 mg street value

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg order carisoprodol online no prescription - carisoprodol pills

Anonymous said...

generic xanax buy xanax online overnight delivery - xanax schedule 3 drug

Anonymous said...

generic xanax generic xanax less effective - risks xanax overdose

Anonymous said...

xanax online xanax bars does do - order generic xanax online

Anonymous said...

generic xanax generic xanax effectiveness - is mixing xanax and alcohol bad

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol buy no prescription - carisoprodol drug information

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl nsaid - que es tramadol hcl 50 mg

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 100mg online overnight - tramadol 50 mg oxycodone

Anonymous said...

buy cialis online cialis 36 hr - cialis online satis

Anonymous said...

buy tramadol no prescription cheap tramadol online no prescription - buy tramadol online from usa

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg a narcotic - side effects for tramadol for dogs

Anonymous said...

xanax online can you buy xanax in australia - buy xanax generic online

Anonymous said...

buy cialis online cialis 10mg online - cialis 0.5mg

Anonymous said...

cialis online reviews viagra cialis levitra - cialis coupon program

Anonymous said...

buy cialis online generic cialis cheapest - generic cialis with no prescription

Anonymous said...

alprazolam buy buy xanax online overnight - xanax 1mg a day

Anonymous said...

cialis online cialis 5mg reviews - cialis online is it legal

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol for dogs with kidney disease - ultram side effects itching

Anonymous said...

buy tramadol tramadol vs vicodin high - tramadol dosage neuropathy

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online overnight - next day tramadol online

Anonymous said...

buy tramadol tramadol hcl 50 mg po tab - tramadol withdrawal emotional

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#23561 tramadol for dogs ok for people - purchase tramadol usa

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#28875 can you get tramadol online legally - tramadol withdrawal bad

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online pay cod - tramadol tylenol high

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 tramadol 617 - tramadol 911

Anonymous said...

buy tramadol tramadol for dogs reviews - tramadol overdose dose

Anonymous said...

buy ativan online can you buy ativan online - ativan withdrawal neonates

Anonymous said...

buy tramadol tramadol buy - tramadol hcl paracetamol

Anonymous said...

buy ativan online ativan discount coupons - ativan 1 milligram

Anonymous said...

buy ativan online ativan 2 side effects - ativan for drug addiction

Anonymous said...

http://staam.org/#36750 can u buy tramadol over counter - buy tramadol 50mg usa

Anonymous said...

http://staam.org/#92453 tramadol for dogs taken by people - tramadol 50mg pill

Anonymous said...

where to buy xanax online xanax 1 mg alprazolam - cost of generic xanax without insurance

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#71453 order xanax online australia - where to buy xanax online legally

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 200mg high - how to order tramadol cod

Anonymous said...

buy xanax online xanax on empty stomach - buy generic xanax online no prescription

Anonymous said...

buy cheap tramadol tramadol 50mg vs 100mg - buy tramadol online utah

Anonymous said...

buy xanax online xanax generic dosage - buy alprazolam .25

Anonymous said...

buy xanax online buy generic xanax online no prescription - indian xanax online

Anonymous said...

http://staam.org/#56274 buy tramadol 100 - tramadol 50 mg cost

Anonymous said...

discount xanax xanax withdrawal weight loss - xanax dose for recreational use

Anonymous said...

buy alprazolam online without prescription xanax side effects erectile dysfunction - long does xanax 1mg work