Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, July 27, 2010

DUNIA PINCANG APABILA MANUSIA BERKUASA TEWAS KEPADA NAFSU : SULATAN PERIAK

بسم الله الرحمن الرحيم



Sultan Perak Sultan Azlan Shah bertitah bahawa kepincangan besar dan kesengsaraan yang berlaku dalam dunia hari ini kebanyakannya berpunca daripada kelemahan manusia yang tewas kepada pengaruh nafsu apabila diamanahkan kuasa.

Menurut baginda terdapat banyak contoh dalam sejarah yang menunjukkan insan sedemikian akhirnya hanyut dibawa arus kuasa dan tenggelam lemas dalam keadaan hina.

Ujian paling mencabar dalam hidup insan adalah ketika seseorang insan itu dianugerahkan kedudukan, jawatan, pangkat dan kuasa tetapi ramai yang tewas dan gagal di peringkat ini, titah baginda pada majlis Konvokesyen Kolej Islam Darul Ridzuan (Kisdar) kali ke-4 di sini, Isnin. -mStar

KAH KAH KAH.. woit….. INI CAKAP UNTUK SAPA NI?.... kah kah kah.. woit… INI CAKAP DEPAN CERMIN KA?.... kah kah kah.. TALK EASY...TAPI KENA TENGOK MUKA SENDIRI DULU..kah kah kah ... KAH KAH KAH KAH KAH KAH - TT

Note: Daripada Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh muslihat, di mana akan dibenarkan padanya orang yang berdusta, dan akan didustakan orang yang benar. Akan dipercaya orang yang berkhianat, dan akan dituduh berkhianat orang yang terpercaya. Serta akan bertutur padanya Ruwaibidhah. Maka ada yang menanyakan: Apa itu Ruwaibidhah? Dijawab baginda s.a.w. : Iaitu, orang yang bodoh dan hina ditugaskan menangani kepentingan umum. - Riwayat Ibn Majah.

UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

1 comments:

a LoT oF LuV said...

Salam Bujang Susah...
Meh le ke blog saya.. Ambil Info tentang " KABA BAR". pernindasan terhadap agama kite!!