Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, May 3, 2010

PLUS BERBANGGA KERAJAAN GEMBIRA RAKYAT DERITA

بسم الله الرحمن الرحيم

Perolehan Plus meningkat



KUALA LUMPUR - Plus Expressways Berhad (PEB) menyasarkan pertumbuhan sekurang-kurangnya 15 peratus ke atas perolehan syarikat menerusi perniagaan luar negara dalam tempoh lima tahun akan datang.
Pengarah Urusannya, Noorizah Abd Hamid berkata, operasi pembinaan lebuh raya di India dan Indonesia adalah dua faktor penting yang menjadi penyumbang utama sasaran pertumbuhan itu.

“Pembinaan Lebuh Raya Padalur-Trichy, India dijangka siap Mei ini manakala projek di Indonesia dijangka siap tiga tahun lagi.

"Kedua-duanya penyumbang besar kepada pertumbuhan syarikat,” katanya pada sidang media selepas Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) kelapan PEB di Subang, semalam. Hadir sama, Pengerusi PEB, Tan Sri Mohd Sheriff Mohd Kassim dan Ketua Pegawai Operasi, Nik Airina Nik Jaafar.

Noorizah berkata, sejajar pertumbuhan yang dijangka kukuh, PEB yakin kutipan tol dalam negara akan turut meningkat.

“Kutipan tol tahun lalu mencecah RM2.3 juta dan tahun ini syarikat menjangkakan jumlah itu meningkat sekurang-kurangnya antara tiga dan empat peratus.

"Selain kutipan tol, aliran penggunaan trafik juga meningkat dan sehingga Mac 2010, 9.1 peratus penggunaan trafik dicatatkan di Lebuh Raya Lingkaran Tengah (Elite), Linkedua, dan Konsortium Butterworth-Kulim (KLBK)," katanya.

Noorizah berkata, bagi peningkatan kualiti dan perkhidmatan, PEB memperuntukkan RM250 juta untuk kos pembinaan; termasuk melebarkan lorong, membetulkan struktur jalan dan menambah jaringan jalan.

Sumber : Sinar Harian, 30/05/2010

Plus Bergembira Di atas Kesengsaraan Rakyat

Inilah hasil “kejayaan” yang terserlah dari program pengswastaan yang telah diperkenalkan oleh Mahathir ketika beliau memegang pemerintahan Malaysia suatu masa dahulu dan ianya terus disambung oleh pengganti-penggantinya sehinggalah ke hari ini. Setiap tahun Plus mahupun syarikat konsesi lebuh raya lainnya akan terus berbangga dengan jumlah keuntungan yang mereka perolehi hasil dari “rompakan” berlesen yang mereka lakukan terhadap para pengguna yang menggunakan lebuhraya yang kononnya milik mereka. Inilah kesengsaraan yang dirasai oleh rakyat dalam kehidupan dunia Kapitalisme yang sebenarnya sudah begitu memualkan baunya. Kerajaan yang memerintah dalam dunia Kapitalisme akan terus berniaga dengan rakyat dan orientasinya sudah pastilah berdasarkan keuntungan semata-mata.

Maka tidak hairanlah kadar tol akan terus meningkat dari masa ke masa. Secara congakan matematik, sudah pasti apabila kadar tol dinaikkan, yang akan bergembira adalah syarikat konsesi lebuh raya dan yang akan sengsara adalah rakyat secara umumnya. Hanya manusia yang tidak waras sahaja yang akan bersetuju dengan kutipan tol yang dikenakan – ia adalah ibarat perbuatan merompak yang dilakukan oleh kerajaan terhadap rakyatnya sendiri!!

Jalanraya, lebuhraya dan seumpamanya dalam pandangan Islam adalah harta yang dikategorikan sebagai “milkiyyah ‘ammah” - haram dimilik individukan seperti mana yang dilakukan oleh pemerintah sekular yang ada hari ini. Cubalah kalian lihat kenyataan dibawah: [ Datuk Seri Azmi Khalid (BN-Padang Besar) tidak menafikan merasai bebanan kenaikan tol biarpun memahami akan perjanjian yang dibuat kerajaan bersama syarikat konsesi lebuh raya. "Dulu semasa jadi menteri tak pernah bayar tol, saya tak tahu berapa, tak pernah merasa. Tapi sekarang, saya tingggal di Shah Alam dan sering datang ke Kuala Lumpur dan melalui beberapa tol, saya sangat merasai beban tol itu. Kalau saya merasai, orang lain pun tentu merasai," katanya].

Kalau bekas Menteri Kabinet Azmi Khalid pernah meluahkan keluhannya berkenaan dengan kenaikan kadar tol suatu masa dahulu maka sudah pasti kita boleh membayangkan bagaimana keadaan masyarakat marhaen yang pastinya lebih tertekan kehidupan mereka berbanding bekas menteri berkenaan. Apakah denyutan nadi para pemimpin sekular umat Islam hari ini akan berdegup seiring dengan degupan jantung rakyat yang ada pada hari ini? Jauh panggang dari api!! Selagi sistem Kapitalisme terus diterapkan oleh para pemimpin sekular ini, dan syariat Islam ditolak tepi, keadaan ini tidak akan berubah!!.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

gorgondolamedusa said...

salam,
alahaiiiiiiiiii Malaysia...
yg kaya trus kaya,
yg miskin papa kedana.

beli kreta-cukai,
mau jalan-cukai jalan,
sudah jalan-tol plak.

xde keje laen, menceeeeeeeeeekik je la.

kreta swift sblom cukai termasuk delivery to malaysia,
kungangkungkang 29K,
saga BLM jadah tu +-32K.
apekejadah????

meniiiiiiiiiiiiiiiiipu je la pak menteri oi!
cilake la org2 camni,
yg nyusahkan rakyat,
yg xtau kesempitan rakyat.

kad kredit caj setahun $50,
kad kredit tu hutang sayang oi,
org xde duit je yg bhutang,
n bankrap sebab kad kredit pon ramai,
kalo kad kredit 10K++ ko caj $100 setahun ke $50 setahun ke xpe la,
dah tentu2 org kaya yg gune kad tu,
bukan kad yg imit 2k ke ape.

pastu senang2 memansuhkan buggy car?
hahaha tu la, org gaji 3k pon belum tentu maen golf.
yg maen golf tu haprak2 UmNo nak ngabiskan $ rakyat.

yang kaya trus kaya,
yg miskin papa kedana.

p.kapalabanajib said...

Aku sokong ko 100000000% bro.. betul punya marah ni bro... hi..hi..hi..hi...

gorgondolamedusa said...

uiks?
kat sini pon ko ade?
hehehe...

ko ni cam kapal selam.
kejap timbul sane, kejap timbul sini,

kire ok la bule timbul tenggelam.
drpd kapal selam xleh selam,
kapal terbang xleh terbang...

hehehe...