Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, February 26, 2010

HISHAMUDDIN YANG MESRA RAKYAT

بسم الله الرحمن الرحيم

Umno Juara Rakyat - Hishamuddin Enggan Temui Mangsa Tembak

Pejabat Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein hari ini enggan menerima memorandum yang cuba diberikan mangsa tembakan polis tahun lalu, Norizan Salleh.

Sebaliknya, sepupu Perdana Menteri itu cuma menghantar wakil walaupun Hishamuddin dipercayai berada di pejabat berkenaan. Norizan bagaimanapun enggan menyerah memorandum itu kepada mereka.

Norizan kemudian memutuskan menghantar memorandum berkenaan di Parlimen 15 Mac ini.

Sikap sombong wakil Hishammddin iaitu Setiausaha Kanannya, Azmi terhadap kedatangan Norizan untuk mendapatkan penjelasan mengenai kejadian yang menimpanya tahun lalu nyata mengecewakan mangsa.

Bagaimanapun, Norizan yang hancur pergelangan tangan dan sebahagian paru-parunya terpaksa dibuang kerana ditembak lima das tembakan serta patah tulang rusuk akibat dipijak polis tetap mendesak Hishammuddin untuk tampil memberikan penjelasan dan menjalankan siasatan berhubung kejadian itu.

"Saya memang tiada sebarang rekod jenayah dan saya hendak tahu alasan kenapa saya ditembak. Bila datang sini saya kesal santag, sepatutnya jawab atau siasat beri penjelasan sehingga saya puas hati. Tetapi mereka diam, saya harap mereka dapat jumpa saya atau jalankan siasatan,"katanya.

Mengiringi Norizan ialah Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin, Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Tiga, Rodziah Ismail, ADUN Teratai, Jenice Lee dan beberapa NGO.


Sementara itu sikap sombong setiausaha kanan KDN itu diselar mereka dengan menyifatkan slogan Najib, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan adalah omongan kosong kerajaan pimpinannya.

"Sekali lagi kita nyatakan bahawa mangsa, norizan Salleh lima kali ditembak oleh polis, selepas ditembak ditendang sehingga tulang rusuk patah. Kita telah pergi ke Bukit Aman, pergi ke SUHAKAM dan membuat laporan polis. Tetapi tiada tindakan diambil terhadap penjenayah-penjenayah polis yang menyerang Norizan Salleh seorang ibu tunggal yang tidak bersalah,"kata peguam,N. Surendran.

"Sangat kecewa dengan Setiusaha kanan, Azmi kerana tidak ada sifat mesra rakyat langsung. Saya percaya beliau tidak tahu sedikit pun tentang kes norizan, sekurang-kurangnya beliau mendengar kes Norizan ini dahulu, sebelum beliau membuat tindakan dengan sombong tadi. Ini tidak mencerminkan apa yang dilanung-laungkan Perdana Menteri sikap mesra rakyat, rakyat diutamakan, memang tidak ada. Tiada langsung slogan yang dikatakan mesra rakyat,"kata Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin.

"Memorandum dan siap, kita bawa memorandum bukan tangan kosong. Memorandum ini kita akan serahkan di Parlimen. Kita hendak jumpa Hishammuddin di Parlimen bawa mangsa dan serah di sana. Dia takut, dia lari hari ini, beliau Menteri Dalam Negeri kenapa takut? Jumpalah...kita dah hantar faks, semua dah bagi tetapi lari, memorandum ada kita bawa, lihat apa yang berlaku kita mahu penjelasan dari menteri dalam negeri,"kata Ahli Parlimen Kapar, M. Manikavasagam.

"Saya nampak isu ini begitu serius, jika ia boleh berlaku kepada kami yang merupakan pimpinan kepada mandat yang diberikan rakyat, katalah kalau Norizan datang sendiri apa akan berlaku kepada beliau? Layanan begini begitu teruk dan tidak boleh diterima dan saya berharap supaya slogan yang dikatakan untuk rakyat dan sebagainya tolong dibuktikan,"kata Exco Selangor, Rodziah Ismail.

"Ini kali pertama, sejak 10 tahun sebelum ini saya sering menghantar memorandum, pihak ini sombong sangat. Saya tidak pernah nampak ada pegawai kanan yang sangat sombong dan tidak mempedulikan suara rakyat dan juga mangsa yang berada di hadapan pejabat sendiri,"kata ADUN Teratai, Jenice Lee.

"Ini pertama kali seorang mangsa hidup kita ada, selalu kita dengar dah mati kemudian dikatakan penjenayah besar. Kali ini menteri ada peluang untuk berjumpa dengan mangsa yang hidup, jangan dia kata kita saja-saja bercakap tentang polis. Ini adalah bukti terbaik kita ada, kalau dia tak mahu lakukan dan tiada masa untuk turun mengambil memorandum dari mangsa, saya rasa dia telah membuat keputusan mereka tidak bersalah dan tidak ambil serius kes ini,"kata Peguam, Latheefa Koya.


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

0 comments: