Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, February 9, 2010

BANYAK KATAK DALAM PKR RUPANYA

بسم الله الرحمن الرحيم

Bendahari dan 100 anggota PKR sertai Umno

Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wilayah Persekutuan Norasidi Salim secara rasmi mengumumkan keluar daripada parti itu dan kembali menyertai Umno malam semalam.

Turut mengikut jejaknya adalah empat lagi anggota PKR iaitu Timbalan Ketua Bahagian PKR Putrajaya Azmi Hassan, Ketua Penerangan PKR Wilayah Persekutuan Ishak Hamzah, anggota jawatankuasa PKR Putrajaya Daud Ahmad dan penggerak reformist 1999-2008 Mohd Solleh Ibrahim.

"Keputusan ini diambil dengan rela hati tanpa desakan daripada mana-mana pihak. Ia dibuat setelah difikirkan dengan masak-masak kedudukan kami dalam PKR dan menghalusi perjuangan parti.

"Apa yang kami dapati PKR tidak ada perjuangan membela rakyat yang jelas, malahan setiap tindak tanduk kepimpinan parti diselubungi oleh agenda persendirian," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang keanggotaan kepada Timbalan Presiden Umno, yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Wilayah Persekutuan, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Pada majlis itu, Norasidi turut menyerahkan 100 lagi borang permohonan keanggotaaan Umno daripada anggota PKR bahagian Bandar Tun Razak.

Norasidi berkata pemimpin PKR gagal memperjuangkan nasib rakyat khususnya selepas Pilihan Raya Umum 2008, sebaliknya bertelingkah sesama sendiri seperti yang berlaku di Sabah, Pahang dan Pulau Pinang.

"Kebelakangan ini, kita juga dengar saranan daripada kepimpinan parti PKR seperti Menteri Besar Selangor (Tan Sri Khalid Ibrahim) dan Ketua Penerangan (Latheefa Koya) supaya ahli-ahli PKR yang tidak sehaluan dengan kepimpinan parti, supaya keluar parti," katanya.

Norasidi berkata beliau mengambil keputusan kembali kepada Umno kerana yakin dengan budaya politik parti yang sudah kukuh dan telah melalui onak dan duri dalam perjuangannya.

Malah, beliau yakin Umno dapat mengembalikan kepercayaan rakyat dan mentadbir negara dengan baik demi kesinambungan kesejahteraan rakyat. - Bernama


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

5 comments:

setapa said...

ha..ha..ha...baguslah kerana faham dan cepat keluar dari parti yang tidak seperti umno ini.Onak dan duri sedikit sahaja pun dah tak tahan.Macamana nak teruskan perjuangan orang terdahulu.Mari kita bersihkan duri dalam daging dan musuh dalam selimut supaya tiada lagi racun yang akan membunuh .Eloklah keluar sekarang sebelum diusir.Maruah pun nak kena jaga juga.Katak-katak ni bukan kata hujan sahaja ada tetapi kemarau kering pun seekor dua tu bunyi juga.Katak mana boleh duduk dekat ular nanti dibahamnya.Sebelum kena baham baik cabut.Ibu dan bapa dikampung laman sedia menanti kepulangan anak yang kadang-kadang nakal dan tak dengar nasihat.Kah..kah..kah..

Unknown said...

Salam ,sejak awal tahun lepas dari saya dah tahu pasal adanya orang2 umno pura-pura masuk PKR atas pelbagai tujuan.Ada org dalam yng bagi tahu,mereka dah buat laporan pada pucuk pimpinan tapi nampak macam x diendahkan oleh mereka.

1234 said...

cakap pasal katak,tak sabar nak bedah katak ^^

1234 said...

cakap pasal katak,tak sabar nak bedah katak ^^

1234 said...

cakap pasal katak,tak sabar nak bedah katak ^^