Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, December 10, 2009

KAWAL EMOSI

بسم الله الرحمن الرحيم


Org yg berbahagia ialah org yg dpt menguasai hatinya, sebab org yg dpt memerintah hatinya sendiri lebih besar faedahnya drpd org yg dpt menakluki sebuah negeri.

Seorang penyair ada mengatakan, "Apabila air mata ini mengalir dgn derasnya namun tidak menuju kebahagiaan, maka air mata itu adalah sia-sia."

Jadi, kawal emosi dan usah biarkan ia menguasai diri krn jika emosi di luar kawalan, ia mengundang bisikan syaitan. Oleh itu, redha akan setiap perkara yg ditakdirkan ke atas diri dan mohonlah keberkatan dlm setiap amal kebajikan yg dilakukan.

Allah berfirman: "Wahai jiwa yg tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dgn hati yg puas lagi diredhainya. Maka masuklah ke dlm jama'ah hamba-hambaku, masuklah ke dlm syurga-Ku." (Al-Fajr: 27-30)


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

3 comments:

Cik Cookie said...

Seorang penyair ada mengatakan, "Apabila air mata ini mengalir dgn derasnya namun tidak menuju kebahagiaan, maka air mata itu adalah sia-sia."


----> love this 1

BUJANG SUSAH said...

selalu nangis la tu kan.. hehehehe

jiha@Gha said...

kte mnusia biase kdg2 mlakukn ksilapn jgk sprti xdpt kawal emosi..