Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, May 14, 2009

Nizar punya penangan!!


13Mei 2009 jam 9 malam aku dan isteri sampai di Dewan Sivik MBPJ (dulu tempat bebudak AF buat konsert sini..). Terpaksa parking kat bangunan sebelah pasal penuh sesak. Terlepas nak tengok ucaptama Anwar yang lebih awal.

Memang ruang dewan penuh sesak. Satu demi satu ucapan disampaikan oleh tokoh-tokoh tertentu. Aku terus terang cakap aku sebenarnya dah overdose dengan ceramah ni, maleh nak dengor. Cuma kekadang hadir kerana ingin berjumpa kawan-kawan seangkatan yang gerenti ada. Aku pulak secara peribadi tak pernah dengor secara live Nizar berpidato dan malam itu memang gilaa!!
Sebaik saja nama Nizar diumumkan untuk berceramah aku yang berada di luar berasa gemuruh apabila mendengar suara sorakan yang padu bergema dari dalam dewan. Sungguh aku rasa lain macam. Paling mengejutkan apabila aku lihat orang-orang di luar tak kira bangsa dan umur berlari dengan laju masuk ke dalam untuk melihat dan mendengar Nizar. Mereka berlari bagai dikejar anjing. Bulu roma aku meremang apabila Nizar mengucapkan ayat Al Quran sebagai intro ucapan di hadapan penyokong pelbagai bangsa dan agama. Nah! 13 Mei 40 tahun sesudah 1969 menyaksikan perpaduan yang lebih jitu.

Penyair Rahmat Haron membulatkan mata kepada aku sambil aku mengangguk-angguk kagum dengan pengaruh luar biasa Nizar. Persis sokongan terhadap Anwar. Tapi ini Nizarmania!

Aku tak dengar sampai habis bila mana termakan hasutan brader gua Pyanhabib yang mencucuk jarum mengajak aku menyopping bundle di Danau Kota. Lewat punya pasal aku dan isteri membatalkan (menangguhkan shopping bundle) tetapi kami suami isteri bersama Pyanhabib dan isterinya bergotong-royong mengghaibkan lamb chop ke dalam perut di Island Red Cafe, Danau Kota (harap nama kafe tu betul, aku dah lupa sebab mabuk sangat.. hehe!)

fuh! Nizarmania..
peh! lamb chop mania...
pergh! Bundle..

(tahapa ke majalnya internet dan telefon rumah aku senyap sunyi takde signal apa-apa..maka entry ni ditaip di CC, kalau kat rumah boleh aku upload gambar orang berlari-lari menyerbu masuk dewan sewaktu Nizar berucap)

(cf-LKS)

0 comments: