Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, May 16, 2009

60,000 anggota jentera penerangan UMNO tak faham tugas - Ahmad Maslan


15/05/2009 4:14pm

KUALA TERENGGANU 15 Mei — Lebih 60,000 anggota jentera penerangan Umno di seluruh negara gagal menjalankan tugas kerana tidak memahami tanggungjawab yang diamanahkan kepada mereka, kata Ketua Penerangan Umno Ahmad Maslan.

Beliau berkata ramai yang tidak tahu apa yang hendak dilakukan kerana tidak dimaklumkan tentang tugas sebenar mereka sebagai anggota jentera penerangan parti.

Katanya terdapat 20,000 anggota jentera penerangan di peringkat cawangan parti, tidak termasuk 18,000 Ketua Penerangan Wanita, 15,000 Ketua Penerangan Pemuda dan 7,000 Ketua Penerangan Puteri di peringkat itu.

“Jumlah mereka ramai tetapi ramai yang tidak tahu tugas dan tidak tahu apa yang hendak dibuat,” katanya kepada pemberita pada perjumpaan dengan jawatankuasa penerangan Umno Terenggani di sini hari ini yang turut dihadiri Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said. - Bernama


BUJANG SUSAH: Yang Ahmad Maslan ni pun satu.. Kalau dia org tu semua termasuk dalam golongan orang2 yg bijak, xkan la dia org tu nak duduk dalam UMNO.. Contoh paling dekat, aku tengok kat kampung aku jer laa.. Orang2 tua yg naik basikal tu la yg jadi JKKK. Tukang pasang bendera anak2 muda yg x berapa sihat mentalnya. Tukang rayu undi, makcik2 kemas yg berbibir merah bak delima merkah walau kulit dah kerepot bak rantai excavator. semua ni jenis yg computer pun disangkan TV. mcmana la dia org nak faham tentang tugasan yg diberikan. Setakat suka dapat jawatan jer la.. tp nak buat pun x tau... hehehe..

2 comments:

Anonymous said...

bagi UMNO, apa yang kluar dari mulut tu tak penting....yang penting ada benda masuk mulut!.....semuanya dibiayai!.....jadi sampahlah semuanya yang kluar dari mulut tu....yang tak kesah samada unsur tu halal ke, haram ke.....bagi UMNO, hukum tak penting.....

UMNO mudahkan agama Islam!

yes said...

Mereka ni di bayar atau tidak. siapa yang thu tolong jawab. Ingin tahu berapa banyak wangkah yang digunakan oleh UMNO untuk tugasan penerangan yang tak terang ni.