Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, December 30, 2011

PASTI AN-NUR MENANG ANUGERAH TERBAIK DI MALAYSIA

بسم الله الرحمن الرحيم

Dalam perhimpunan Umno lalu ada perwakilan Umno yang memuji bagaimana Pas memajukan PASTI berbanding Tadika yang diuruskan Kemas. Memang dalam bab kejayaan Pas mewujudkan rangkaian Pasti mereka di seluruh pelosok negara adalah sesuatu yang amat mengkagumkan yang tidak sesiapa boleh menafikannya.

Ini merupakan salah satu bukti betapa usaha yang gigih diselitkan dengan keikhlasan mampu menghasilkan perkara yang hebat. Majoriti Pasti adalah merupakan usaha gigih para ahli Pas di segenap cawangan Pas di seluruh pelosok ceruk rantau negara dan majoritinya memulakannya dengan modal yang amat daif hasil daripada sumbangan para ahli Pas.

Apakah matlamat kewujudan Pasti adalah untuk merosakkan minda kanak-kanak agar menjadi fanatik Pas apabila besar nanti? sudah tentu tidak sama sekali, lihat saja sylabus pelajaran yang mereka ada dan tidak ada satupun sylabus tentang perlembagaan Parti pas.

Apa yang ada adalah sistem pelajaran yang bersesuaian dengan kehendak pelajaran sekolah di negara kita. Anak-anak Pasti dibelai agar mereka bersedia menghadapi persekolahan rendah apabila mencapai umur 7 tahun dengan kebolehan ilmu yang mencukupi untuk mereka mengira, menulis dan membaca dan yang paling penting sekali adalah pendedahan kepada ilmu kefahaman Islam sejak dari kecil agar menjadi manusia yang berguna kepada agama, bangsa dan negara.

Salah satu Pasti yang patut diberikan perhatian dan pujia adalah Pasti An-Nur yang diuruskan oleh Pas Cawangan Puchong Intan. pasti ini sering saya tulis isunya kerana mengalami beberapa kontroversi antara Pas cawangan dengan Pemuda Kawasan.

Apa yang jelas adalah Pemuda Kawasan nampaknya tidak tahu menilai mana satu Intan mana satu kaca. Pnegurus Pasti An-Nur yang hebat sengaja mahu disingkirkan atas faktor perselihan politik sempit dan tidak terbuka. Saya yakin ini bukan gambaran sebenar sayap Pemuda Pas, sebaliknya hanyalah sikap tidak matang dan tergelincir Pemuda Pas Kawasan Puchong yang kebetulan diterajui oleh ketua yang tidak berkaliber.

Kehebatan pengurusan Pasti An-Nur terserlah lagi baru-baru ini apabila dinobatkan sebagai sebuah Pasti terbaik dalam pertandingan 3R di seluruh negara. Apa lagi yang mampu kita katakan kepada seluruh pihak pengurusan Pasti tersebut melainkan ucapan Tahniah setinggi-tingginya terutamanya kepada Pengurus Pasti An-Nur yang begitu gigih menjalankan amanah walaupun lansung tidak dihargai oleh Pemuda Pas Kawasannya sendiri.

Koleksi gambar di sini



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

0 comments: