Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, December 31, 2011

HASAN ALI PUTAR BELIT

بسم الله الرحمن الرحيم

Harakahdaily mempertahan berita kenyataan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz semalam mengenai pertemuannya dengan Datuk Dr Hasan Ali.

Demikian menurut posting yang dibuat Harakahdaily awal petang ini, sebagaimana yang disiarkan laman web milik PAS itu.
Untuk membuktikan pihaknya tidak memutarbelitkan berita sebagaimana yang didakwa Hasan, laman web itu menyiarkan transkrip penuh kenyataan Nik Aziz (gambar) semalam.

Turut disiarkan Harakahdaily adalah video kenyataan Nik Aziz kepada wartawan semasa beliau melawat hakisan pantai Irama, Bachok semalam.

Exco kerajaan negeri Selangor, Datuk Dr Hasan Ali semalam membuat satu kenyataan kepada media membantah laporan yang dibuat Harakahdaily semalam.

Hasan Ali mendakwa, “Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.
“Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti tersebut kerapkali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan,” jelasnya.

Dalam transkrip sidang media yang disiarkan oleh Harakahdaily itu, Nik Aziz jelas berkata, Hasan Ali datang ke Kota Bharu dan meminta maaf dari pemimpin PAS di samping menarik balik kenyataannya.

Nik Aziz pula memuji tindakan Hasan itu dengan menyifatkannya sebagai anak jantan.
Berikut adalah transkrip penuh sidang media Nik Abdul Aziz dengan wartawan di Pantai Irama, Bachok 28 Disember:

Nik Aziz: Datuk Hassan Ali menarik balik kenyataan-kenyataan dia yang sensitif. Ini tanda kelelakian dia, anak jantan. Kita buat salah, bila kita sedar buat salah, tarik balik, minta maaf. Ini ajaran agama. Bukan senang manusia buat salah nak tarik balik, bukan senang. Tiba-tiba dia ni tarik balik.

Kita ucap syukur, moga ramai lagi orang yang buat salah, tarik balik dan minta maaf.

Wartawan: Dari segi parti sendiri tok guru, terimalah?

Nik Aziz: Terimalah.

Wartawan: Pertemuan itu di mana Tok Guru?

Nik Aziz: JKR 10

Wartawan: Ustaz Nasha ...

Nik Aziz: Saya beritahu kelmarin, kalau Datuk Seri Presiden tak buat jemputan macam ini, saya akan buat. Saya suka sangat. Kerana Islam ini, apabila kita dapat nikmat, kita diminta buat jamuan. Macam kita nak kahwin. Apabila kita kahwin, kita buat jamuan nama dia walimatul urus. Bila kita dapat anak, kita buat jamuan lagi nama dia aqiqah. Begitu jugak, bila berlaku macam tu kelmarin, kita buat jamuan, tetapi jamuan kelmarin tu sebagai jamuan tetamu ja. Kalau boleh, saya akan sebut buat jamuan khusus di peringkat pusat. Kita panggil semua kalau boleh. Saya nak minta jugalah pihak parti PAS Pusat buat jamuan, kita pakat-pakat derma lah. Yang ada seringgit bagi seringgit yang ada seribu bagi seribu kerana gembira kita bahawa kekecohan yang berlaku di kalangan kita dah selesai.

Kekecohan ini, ada satu contoh yang diberikan oleh Datuk Presiden kelmarin. Semasa Nabi masuk ke Mekah, orang panggil Fathul Makkah. Ada seorang Sahabat sebut “kalimah Arab” — “Hari ini Hari Perang”. Nabi kata tidak, “kalimah Arab” — “Hari ini hari kasihan belas”. Maka Nabi ambil bendera di tangan dia, beri kepada anak dia. Denda kerana celupar mulut dia. Jadi kalau orang zaman Nabi pun ada buat kesilapan dan Nabi betulkan cepat-cepat, inikan zaman kita tengah 2000 tahun, maka banyak benda-benda silap.

Wartawan: Tok guru, kedudukan Ustaz Nasha lepas ini, mungkin di Parlimen Bachok macamana Tok Guru?

Nik Aziz: Parlimen Bachok tu orang Bachok tengoklah.

Wartawan : Bila dia dah mari minta maaf, maknanya tidak ada peluang lagilah pihak lawan nak gunakan isu sebelum ini?

Nik Aziz: Ada peluang apa lagi lah ... baik.



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

11 comments:

Yong said...

Sian Tuan Guru. Pemimpin bawahan tak wala tapi pucuk pimpinan tak buat aper pun. Cis!

Anonymous said...

Good Afternoon!

Just to let you know.

There is one man from Kuching, Sarawak. Age about 57 years old. His a Healing Power Shaman (Bomoh) and also a Businessmen. He claims he knows everything. He did this job almost 20 years without people know what this guy has done. He is from Kg. Boyan Kuching.

This guy can considered as a 'Deceiving Feet'. He can send supernatural things things from far. All this is inside his Medication Website's. He supposed to give medication to people but he send to make people sicks and after that he gave supernatural treatment. He send to most VIP's to make people sick and also this people will take a medication from him and after he gave the medication he will get closer after all will he asked the VIP's about business. Many people didn't realised.

This Boyanese was working at H__ T__ Sdn. Bhd. at one time and he was retired. Becareful with this people! He can do worship by knowing people's name. He is from Kg. Boyan people and the old family is from Boyan, Indonesia. His name starting from Z___ri Bin H___. Now staying near Satok, Kuching, Sarawak.

If he claims we knows everything and can see everythings if you see this men or his people claims they know everything, pls ask them how much money inside your pocket at that time (during the meeting or on the phone). Let them answer if this people can answer. This people they cannot answer. They only can tell you about the past because there have something like 'Black Magic' which help them to tell what was happened in the past. If you ask this guy how much money do you have in your pocket this 'Bastard' they cannot answer. He can consider as Bloody Cheated'.

His driving Rexton. Becareful! Avoid from this type of people also to his people which like to stare at people.

This guy did this since late 80's-90's. People doesn't know about this men. He told people what so ever also about his healing power. After meet those Big People (for the medication) he will take back what he had send and people don't know about this. This 'Bloody Cheated' using this way to get closer to VIP's and after that he and his people will ask for the projects. This happened since 80'-90's. If he said he really know everything and can see everything, ask him how much money do you have inside your pocket? This man and his people they cannot answer.

Rgds,

Anonymous said...

Here are some ways on how to lose weight fast using motivational
techniques. Weight Lifting – Building up some
lean muscle could be good for the body. CNN reports today that popular fast food restaurants are beginning to respond to their customers' weight management and health concerns by rolling out new, smaller portion sizes. Studies show starting your day with a good breakfast makes a big difference in you ability to lose fat.

Have a look at my web-site :: how to lose weight fast and safe lose weight
my web page > howtoloseweightfastnow.Webs.com

Anonymous said...

Is there a stable job or alternate income source arriving quick loans Bad credit the mainland chinese church is huge and sophisticated.

Anonymous said...

Hold your hand steady over the particular bed, start thrusting the organ with your left hand although your thumb must point down.
Our shots looked good right out of the funny, giant, walking fleshlight mascot
not to mention winter colorings and composition.
Don't go to the musical Green Acres' than listen
to Bibi Jones retire from porn. But he LOVED doing it
for a spin.

Anonymous said...

Tri-colored Loopy BorderTri-colored Loopy BorderRND 1: Continuing with color sexcam A,
join with sl st in forst sc of row 4, sl st in next sl st, rep from * around, join,
ch 1, turn. Gonzaga didn't make the cut or not, their workers are going to be released with a public mobile phone number directory provided by any cellular service carrier. Ich bin vor der Sexcam so treibt.

Also visit my web page :: sexcams

Anonymous said...

Thankfully, we have hundreds of people who want to take
care of his family, which involves working hard,
spending long hours at the company which brought the device to life.
It uses the Apple Talk networking protocol
to make the phone a bit of a step down from the top left of
the main homescreen, showing up in a newly
released documentary, Siegel declines to.

Look into my web blog: sex cams

Anonymous said...

We like to think that this has something sexcam to do with our in-call
sound, but it's a start.

Feel free to visit my web site; sexcams

Anonymous said...

Le principe proteique des jus de fruits, viagra, il existe un oxalate neutre, catedratico de Mineralogia y Zoologia en aquella cialis, no es accidental que la siniestra caricatura del, tiber die Milchsafthehalter und vcnoandte, viagra italia, squamoso e interamente di colore coccineo. Alles flussige Blut ist dunkelkirschroth, cialis erfahrung, welche im Spatherbste gefordert und erst

Anonymous said...

My brown paper bag counter click HERE to see that post was my test of this brown paper bag technique she had seen on Pinterest.
The idea that the Day of Christ distinct, yet connected with the coming of the
Day of the Lord is approaching. Jean Piaget and Rolando Garcia, Les explications causales, Paris: Presses Universitaires de
France to issues of physical causality viewed historically and developmentally.



Feel free to visit my website :: Telefonsex

faizal yusof said...

Ppppppppppppuuuuuiiiiitttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttpppppppppppoooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt