Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, October 4, 2011

SIAPA SANGKA

بسم الله الرحمن الرحيم

DUNGUN – Siapa sangka seorang cikgu wanita yang selama ini dilihat seperti tidak ada cacat cela, diberi amanah untuk mendidik anak bangsa, rupa-rupanya penagih dadah tegar.

Dia sendiri bukan anak remaja, malah sudah punya tiga cahaya mata.

Namun, di sebalik semua ciri-ciri yang ‘tidak disangka’ itulah, dia bijak menyembunyikan rahsia diri yang sebenar, penagih dadah yang tegar.

Segalanya terdedah dalam satu ujian saringan yang menyaksikan cikgu berusia 30-an itu ‘terkantoi’ apabila air kencingnya positif dadah jenis methapethamine.

Hasil ujian itu sememangnya mengejutkan semua warga sekolah tempat dia mengajar di sini kerana melihat penampilannya, tiada siapa pun yang sangka dia seorang penagih dadah, apa lagi penagih yang tegar.

Keputusan ujian itu bukan sahaja menyebabkan si cikgu terpaksa bermalam di lokap, malah turut membongkar satu lagi rahsia rumahtangganya iaitu suaminya, seorang kakitangan kerajaan juga disyaki penagih dadah.

Guru itu kini ditahan dan akan menghadapi pendakwaan mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952. - SH



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

1 comments:

KhaiRin said...

dont judge the book by its cover