Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, September 26, 2011

NAJIB TOLAK ALLAH KERANA TAKUT CUA SOI LEK?

بسم الله الرحمن الرحيم

MCA/Gerakan Beri Amaran. UMNO Menurut Dengan Patuh

Pada mulanya, MCA dan GERAKAN memberi amaran keras terhadap perlaksanaan hukum Jenayah Syariah (hudud) di Kelantan. Mereka akan keluar dari BArisan Nasional kiranya UMNO menyokong perlaksaanaan undang-undang syariah di Kelantan:



Akibat dari amaran MCA dan Gerakan, Najib Tun Razak dengan segala rasa takut telah menurut 100% kehendak kedua-dua parti tersebut:



Semua sudah maklum, sekiranya UMNO setuju tiada siapa yang boleh menentang perlaksanaan hukum Jenayah Islam di Kelantan. Namun, UMNO lebih rela mengikut telunjuk MCA dan Gerakan dari mengikut kehendak Allah SWT. - Tulang Besi

Hudud Tidak Akan Dilaksanakan Di Malaysia – Najib

KAMPAR: Kerajaan Persekutuan tidak akan melaksanakan undang-undang hudud di Malaysia, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Beliau berkata walaupun hukum tersebut adalah undang-undang Tuhan namun pelaksanaannya perlu berasaskan kepada realiti.

Menurutnya, keseimbangan masyarakat yang terdapat di negara ini tidak mengizinkan undang-undang sebegitu dikuat kuasakan.

Ditanya sama ada undang-undang hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia, Mohd Najib berkata elemen hudud sudah dipraktikkan dalam sistem sedia ada namun ‘bahagian yang keterlaluan ditolak ke tepi’.

“Ini tidak bermakna tiada langsung undang-undang Islam dilaksanakan di Malaysia,” katanya.mStar



Note: Kah kah kah kah.. rupanya hukum hudud ni keterlaluan kata najib.. betul jugak.. kalau tidak begitu susahlah nanti anak bini najib nak buka aurat dan nak berpeluk pelukan dangan jantan hindu.. kih kih kih kih...


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

3 comments:

ieda said...

saya rasa kita patut lebih fokus dalam memberi kefahaman kepada non muslim ttg undang2 hudud ni..penerimaan depa ni as if Islam tu sgt kejam & menakutkan...sedangkan Islam agama yang sgt adil & saksama.
untuk laksanakan hudud boleh buat in steps...misalnya apply dalam undang2 syariah dulu.
...my view.

Rosmah Mansor Pukimak said...

najib mmg babi!!!

Tok Jahil said...

Nak buat lagu mana pemimpin negara jahil bab agama (sapa suruh tak ngaji)

Tapi mufti2 / ulamak yang duk dalam kerajaan tak kata apa2 ker? JAKIM tak nak bagi kefahaman kat menteri2 dan rakyat ker?

YADIM buat apa?

Yang jahil tu jahil lah tapi yang alim tak amanah dengan ilmu..