Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Thursday, September 22, 2011

NAJIB ROSMAH PENGECUT

بسم الله الرحمن الرحيم

Najib tidak ‘kool’, berundur sebelum bertempur-Anwar

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menyelar Perdana Menteri, Datuk seri Najib Razak kerana enggan menjadi saksi dalam perbicaraan Fitnah II terhadapnya.

Ia berikutan Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor, memohon mahkamah mengenepikan perintah sapina agar mereka hadir sebagai saksi dalam perbicaraan itu.

Keenganan Najib, yang sebelum ini berjanji akan hadir jika dipanggil mahkamah disifatkan Anwar sebagai ‘berundur sebelum bertempur’ .

“Ini kurang menyenangkan kerana beliau (Najib) sudah berjanji akan hadir ke mahkamah jika disapina sebelum ini.

“Katanya dia tidak terlibat. Kalau tidak terlibat, kenapa dia pernah bertemu (pengadu) Saiful sebelum ini?,” soal Anwar ketika ditemui selepas selesai perbicaraan kes Fitnah II petang tadi.

“(Tetapi) dia (Najib) pilih untuk berundur sebelum bertempur.

“Kurang ‘cool,” kata Anwar sinis merujuk tindakan Najib menonjolkan imejnya sebagai ‘kool’ dan sempoi, di dalam laman sosial untuk memikat pengundi muda, termasuk menghadiri sebuah konsert baru-baru ini.



Najib dan Rosmah petang tadi membuat permohonan mengenepikan perintah itu melalui empat peguam iaitu Datuk Sallehuddin Saidin, M Athimullah, Teh Poh Teik dan juga Ghazi Ishak.

Pada 8 Ogos lepas, Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah yang mendengar kes itu, membenarkan permohonan Anwar untuk menyoal 71 saksi yang ditawarkan oleh pihak pendakwaan termasuk Najib dan Rosmah, untuk dijadikan saksi pembelaan.

Peguam Anwar mahu mengheret Najib dan Rosmah ke mahkamah kerana mereka pernah menemui pengadu, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Pertemuan itu diatur beberapa kali sebelum pemuda itu membuat laporan polis mendakwa diliwat ketua pembangkang itu pada 26 Jun 2008. - keadilandaily

Note: Kalau dalam tv dialah hero.. dia la yang berani.. tapi hakikatnya bacul.. nak sembang lebih apa barang.. Kalau dengan bini pun termasuk telur lagi pula nak masuk mahkamah? nak sahut cabaran Anwar untuk berbahas berkenaan isu rakyat pun takut... Macam ni punya bodoh pun boleh jadi Menteri Perdana..

Note: Teringat aku satu cerita berkenaan roti canai. Satu restoran mamak telah menamakan restorannya sempena nama Menteri Perdana Malaysia iaitu Restoran Najib. Restoran ni terkenal dengan berbagai jenis roti. Dan antara roti yang paling popular sekali dinamakan sebagai Roti Najib. Aku bertanya pada seorang kawan yang pernah makan disitu bagaimanakah rupa dan apa istemewanya dengan Roti Najib. Dengan selamba kawan aku jawab "Roti Kosong" (Roti canai yang tiada telur).. Kah kah kah kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

2 comments:

JASON KING said...

keh keh keh...Najib razak mmg PM aling POYO...

hantu raya said...

kuh kuh kuh!!takdak telor!!!bodoh!!najib dengan rosmah bodoh!