Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Saturday, February 20, 2010

KISAH TENTANG DAJJAL DAN HARI KIAMAT

بسم الله الرحمن الرحيم

Pada suatu pagi Rasullullah berbincang dengan para sahabatnya mengenai Dajjal, kadang kala beliau meninggikan suaranya dan kadang kala merendahkan suaranya, sehingga kami merasa seolah-olah kami berada di dalam kelompok lebah.Petang hari kami yang mendengar cerita Rasullullah pergi ke rumah Rasullullah, beliau telah tahu tentang soalan kami. Tanya Rasullullah; “Apa khabar kamu semua”, jawab kami “Baik”, tapi kami hendak bertanya mengenai Dajjal, dan mengapa apabila Rasullullah berbicara, kadang kala suara Rasullullah tinggi dan kadang kala rendah ?. Jawab Rasullullah; “Bukan dajjal yang mengkhutirkanku terhadap kamu semua, jika dia muncul dan aku masih berada di antara kamu tentu aku akan membela kamu terhadapnya .Dan jika dia muncul, sedangkan aku tidak berada di samping kamu, maka umat manusia akan menjadi pembela atas dirinya sendiri, dan Allah Taala pengantiku menjadi pembela atas setiap orang muslim”.

Dajjal pemuda berambut kerinting, matanya sepet, aku lebih suka mengatakannya serupa dengan Abdul Uzza bin Qathan. Barang siapa di antara kamu bertemu dengannya, hendaklah dibacakan padanya permulaan surah Al-Kahfi.Dia akan muncul di suatu tempat sunyi antara Syam dan Iraq . Lalu dia akan merusak ke kanan dan ke kiri. Wahai hamba Allah kerana itu teguhkan pendirian kamu!. Tanya kami; “Berapa lamakah Dajjal akan tinggal di bumi ?”, jawab Rasullullah : “Selama empat puluh hari, satu hari sama seperti setahun, satu hari seperti sebulan, satu hari seperti sepekan dan selebihnya seperti hari-hari kamu sekarang”. Tanya kami; “Ya Rasullullah, ketika sehari seperti setahun, cukupkah kalau kami solat seperti solat sekarang ?”, jawab Rasullullah; “Tidak” tetapi hitunglah bagaimana pantasnya.Berapakah kecepatannya di bumi ?” jawab Rasullullah; Seperti hujan ditiup angin. Dia mendatangi suatu, maka diajaknya kaum itu supaya beriman kepadanya, lalu mereka beriman kepadanya dan mematuhi segala perintahnya.

Di perintahkan langit supaya hujan, maka turunlah hujan. Maka diperintahkan bumi supaya subur, maka suburlah tumbuhan-tumbuhan. Bila hari sudah petang, ternakan mereka akan pulang ke kandang dalam keadaan lebih gemuk dan dengan susu yang lebih besar kerana cukup makan. Kemudian didatangi kaum yang lain dan diajaknya supaya mereka beriman kepadanya tetapi mereka menolak ajarannya, maka dia berlalu dari mereka. Besok pagi negeri mereka menjadi kering kontang dan habis semua kekayaan mereka.Kemudian katanya; “Keluarkan perbendaharaanmu!” maka keluarlah seluruh kekayaan negeri itu dan pergi mengikuti Dajjal seperti pemimpin lebah diikuti rakyatnya. Kemudian dipanggilnya seoarang pemuda remaja lalu dibelah dengan pedangnya sehingga anak muda itu terbelah dua dan belahannya itu di lempar sejauh anak panah dipanahkan.

Dajjal memanggil tubuh yang terbelah itu kembali, dia datang seutuhnya dan dengan wajah yang berseri-seri sambil ketawa. Sementara Dajjal asyik dengan perbuatannya yang merosak, maka Allah Taala menurunkan Nabi Isa Al-Masih Ibnu Maryam.Dia diturunkan Allah dekat menara Putih sebelah timur Damsyik dengan memakai dua pakaian berwarna, berpegang pada dua sayap malaikat. Apabila dia menundukkan kepala hujan akan turun, dan apabila dia mengangkat kepala, berjatuhan daripadanya biji-bijik perak bagaikan mutiara. Orang kafir tidak boleh mencium bau nafasnya, sesiapa yang kena bau nafasnya akan terus mati. Bau nafasnya boleh dirasa sejauh mata memandang, maka Nabi Isa a.s. akan mencari Dajjal.

Dan Isa bertemu Dajjal di pintu gerbang kota lid (sebuah kota dekat Baitul Maqdis), lalu dibunuhnya Dajjal tersebut. Kemudian Isa menghampiri kaum yang dipelihara Allah dari kejahatan Dajjal.Maka diusapnya mereka dan dikhabarkan kepada mereka kedudukannya di syurga. Allah mewahyukan kepada Isa a.s. “Aku akan mengelurkan hamba-hambaku yang tidak terkalah oleh sesiapa pun, kerana itu selamatkanlah hamba-hambaku yang soleh ke bukit”, lalu Allah Taala mengeluarkan Ya’juj dan Ma’juj. Mereka turun melanda dari tempat tinggi. Gelombang pertama melewati telaga Thiber, lalu mereka minum habis telaga tersebut.

Kemudian datang pula satu kumpulan yang lain, kata mereka; “Sesungguhnya dahulu ada air di sini”. Nabi Isa dan para sahabatnya terkepung, sehingga sebuah kepala sapi lebih berharga bagi mereka dari seratus dinar bagi seorang kamu pada hari ini (kerana kekurangan makanan).Maka nabi Isa a.s. dan pengikutnya memohon kepada Allah s.w.t semoga Allah Taala menghancurkan Ya’juj dan Ma’juj. Maka Allah s.w.t mengirimkan kepada mereka penyakit hidung seperti ada haiwan-haiwan sehingga mereka mati semuanya. Kemudian Nabi Isa dan para sahabatnya turun ke bumi. Tetapi tidak sejengkal tanah pun di dapati melainkan penuh dengan bangkai-bangkai busuk. Nabi Isa dan para sahabatnya mendoa kepada Allah s.w.t semoga sudi menghilangkan bangkai-bangkai yang busuk itu.

Maka Allah s.w.t mengirimkan burung-burung sebesar unta lalu di angkut bangkai-bangkai tersebut dan dilemparkan ke tempat yang diperintahkan Allah s.w.t. Kemudian Allah menurunkan hujan, sehingga walaupun rumah-rumah tanah liat dan rumah-rumah bulu dibersihkannya. Sehingga bumi kelihatan seperti kaca, kemudian Allah perintahkan kepada Bumi; “Tumbuhkan tumbuhan-tumbuhan dan kembali keberkatan mu!” Ketika itu sekumpulan keluarga, kenyang memakan sebuah delima dan mereka dapat berteduh di bawah kulitnya.Rezeki mereka sangat berkah, sehingga susu unta cukup untuk orang sekampung, susu sesekor sapi cukup untuk orang satu kabilah, susu seekor kambing cukup untuk sekeluarga terdekat. Ketika itu mereka berada dalam keredaan Allah Taala. Tiba-tiba Allah mengirimkan angin yang baik memasuki ketiak mereka, maka tercabutlah roh setiap mukmin dan orang muslim.Maka tinggal orang-orang jahat belaka, mereka bercampur baur seperti kaldai, maka dengan itu terjadilah hari kiamat.


Tika ku kenal erti tarbiah...

Manusia..kita buta dalam celik,bisu dalam kata-kata,tuli dalam dengar ,sering khilaf dalam perbuatan.Bermuhasa bah itu keperluan , dalam mengetuk pintu iman.......

Kamarul


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

121 comments:

Wawank said...

Hebat postingannya!
i like it!

Cik Ecah said...
This comment has been removed by the author.
Cik Ecah said...

skrg sy faham..

Asya said...

semoga.. sesiapa y mbacanya.. cpt2 sdr.. bgun dr lena..
juga pringatan utk diri sy sendiri.. agr trus mbaiki diri k jln y diredhai...

Asya said...

http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com

Alrezamittariq said...

mudah2an kita gak sampe kiamat ya umurnya....

halimkembara said...

satu isi yang bagus

ijoks2009 said...

Bagus N3 ni.
Tahniah sekali lagi.

7 taman langit said...

salam sejahtera
mudah-mudahan kita terhindar dari fitnah kejam Dajjal
amiinn

MOBYDICK said...

Hai potong jalan la sahabat...dah siap tulis pasal dajal, sahabat dulu dah posting apa nak buat(joke je jgn mare)

aisyah said...

salam.. sy suka kata2 awak dlm paragragh last 2. minta izin pinjam kata2 tu ye..

Anonymous said...

xanax online buy xanax online cheap no prescription - where to buy xanax no prescription

Anonymous said...

generic xanax pass drug test day xanax - xanax work drug test

Anonymous said...

generic xanax xanax generic dosage - pictures of all generic xanax

Anonymous said...

generic xanax alprazolam 0.5 mg price - xanax no prescription no membership

Anonymous said...

buy tramadol online generic tramadol 50 mg - tramadol hcl overdose

Anonymous said...

generic xanax buy xanax legally - xanax youtube

Anonymous said...

generic xanax xanax withdrawal blood pressure - buy alprazolam uk

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol and pregnancy - buy tramadol online paypal

Anonymous said...

xanax online xanax side effects in cats - xanax no prescription legal

Anonymous said...

order tramadol next day tramadol review - order tramadol health solutions network

Anonymous said...

xanax online does xanax show up urine drug test - xanax drug profile

Anonymous said...

buy carisoprodol is carisoprodol 350 mg a narcotic - carisoprodol soma 350

Anonymous said...

order alprazolam buy xanax with paypal - xanax bars white ladders

Anonymous said...

cheap tramadol online best high tramadol - buy tramadol legally online

Anonymous said...

order alprazolam no prescription xanax show up 5 panel drug test - xanax bars v back

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol reactions - generic pill tramadol

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg what is soma carisoprodol used for - buy carisoprodol online no prescription

Anonymous said...

cheap tramadol no prescription buy tramadol cheapest - addiction to tramadol symptoms

Anonymous said...

generic xanax buy xanax no prescription paypal - xanax online no prescription mastercard

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg what is soma carisoprodol tablets - carisoprodol vs hydrocodone

Anonymous said...

generic xanax generic equivalent xanax - xanax .25 to get high

Anonymous said...

xanax online how to buy xanax online no prescription - generic name xanax bars

Anonymous said...

generic xanax what is xanax good for - cheap xanax prescription

Anonymous said...

purchase xanax xanax 4mg pill - .25 xanax and alcohol

Anonymous said...

generic xanax xanax dosage 1mg - xanax 2mg pies

Anonymous said...

buy carisoprodol carisoprodol long term effects - carisoprodol 350 mg blood pressure

Anonymous said...

buy tramadol online online purchase of tramadol - tramadol 50 mg injection

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs whining - can you buy tramadol online legally

Anonymous said...

generic xanax generic pills for xanax pictures - xanax on empty stomach

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol pills - tramadol prescribing information

Anonymous said...

no prescription xanax order xanax cheap online - xanax dosage pink pill

Anonymous said...

generic xanax xanax urban dictionary - xanax online consultation

Anonymous said...

where to buy tramadol best place buy tramadol online reviews - tramadol and high blood pressure medication

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg buy carisoprodol cod - picture of carisoprodol 350 mg

Anonymous said...

tramadol 50 mg buy tramadol online safely - tramadol hcl 50 mg images

Anonymous said...

buy carisoprodol soma carisoprodol effects - is carisoprodol 350 mg a narcotic

Anonymous said...

buy cialis online buying cialis online usa - buy brand cialis online us

Anonymous said...

cialis online cheap generic cialis us - generic cialis liquid

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol overnight no prescription - buy tramadol online overnight

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online free shipping - tramadol for dogs 100mg

Anonymous said...

xanax online xanax 1 mg upjohn - xanax and alcohol long term effects

Anonymous said...

buy cialis online levitra versus cialis reviews - can i buy cialis over the counter

Anonymous said...

buy cheap tramadol tramadol order online tramadol 50g - tramadol 50mg uses

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol 50 mg snorting - tramadol withdrawal weight loss

Anonymous said...

cialis online cialis online drugs - buy cheap genuine cialis

Anonymous said...

xanax alprazolam alprazolam er 0.5 mg tablet - what are the effects of the drug xanax on the cns

Anonymous said...

buy cialis online with paypal cialis online with paypal - cialis half price

Anonymous said...

cialis online cialis promise program - cialis daily dose price

Anonymous said...

can you buy cialis over the counter cialisonline.it - order generic cialis online

Anonymous said...

buy xanax where to get xanax online - buy xanax for dogs

Anonymous said...

buy cialis online cialis online with paypal - cialis price eu

Anonymous said...

cialis online has best price cialis - buy cialis online in nz

Anonymous said...

cialis online buy generic cialis usa - cialis recreational

Anonymous said...

xanax online onax 2mg xanax review - buy xanax echeck

Anonymous said...

buy cialis online how to buy cialis online us - cialis negative reviews

Anonymous said...

xanax online xanax 2 mg for sleep - xanax side effects in women

Anonymous said...

xanax online kind drug xanax - generic xanax xr 1mg

Anonymous said...

cialis online cialis uses - cheap cialis once a day

Anonymous said...

xanax online xanax 2089 - amount for xanax overdose

Anonymous said...

cialis online generic cialis 10mg online - generic cialis legal us

Anonymous said...

buy tramadol can tramadol hcl 50 mg be cut in half - tramadol hcl 50 mg generic

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol-ct 100mg retardkapseln beipackzettel - tramadol online no prescription overnight cod

Anonymous said...

buy tramadol 180 buy tramadol online no prescription cheap - tramadol 50 mg strength

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 order tramadol no prescription overnight - tramadol overdose symptoms

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 buy tramadol online cod no prescription - illegal to buy tramadol online

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#61458 side effects of ultram tramadol - tramadol 93 58 high

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 tramadol opiate addiction - tramadol 50 mg and beer

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol online in usa - generic name tramadol hydrochloride

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online bluelight - can you buy tramadol over counter

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#61458 tramadol dosage canine - tramadol er high

Anonymous said...

tramadol 50mg tramadol dosage large dogs - tramadol 60 mg

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#50897 tramadol overnight shipping no prescription - tramadol hcl reviews

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 tramadol risks - tramadol 100 mg withdrawal

Anonymous said...

buy tramadol 001webs com buy tramadol online - has bought tramadol online

Anonymous said...

http://buytramadolonlinecool.com/#30694 tramadol for dogs mg - order tramadol with free shipping

Anonymous said...

buy tramadol tramadol ultram uses - buy tramadol buy cod

Anonymous said...

buy tramadol online boompanjang blogspot buy tramadol online - tramadol for purchase no prescription

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl 50 mg with alcohol - tramadol addiction emedicine

Anonymous said...

buy tramadol tramadol for dogs used by humans - buy tramadol online free shipping

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#44827 tramadol hcl 50 mg and tylenol - tramadol online sale

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 tramadol hcl 50 mg para que es - tramadol for dogs the same as humans

Anonymous said...

buy tramadol online can you buy tramadol online in the usa - tramadol dosage greyhounds

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50mg buzz - tramadol 50mg para que serve

Anonymous said...

buy tramadol reliable online pharmacy tramadol - taking tramadol for dogs

Anonymous said...

buy tramadol tramadol vs hydrocodone high - buy tramadol online overnight cod

Anonymous said...

buy ativan online klonopin vs ativan dosage - compare dosage ativan klonopin

Anonymous said...

buy tramadol cheap tramadol online usa - tramadol for dogs drug interactions

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol usa next day delivery - buy tramadol safely

Anonymous said...

buy ativan online buy ativan europe - ativan withdrawal duration

Anonymous said...

buy ativan online ativan dosage for alcohol withdrawal - generic version ativan

Anonymous said...

ativan cost buying lorazepam online in the uk - ativan side effects eyes

Anonymous said...

buy ativan online ativan 2mg overdose - buying ativan online in canada

Anonymous said...

ways to buy ativan online ativan names - lorazepam 1 mg compared to xanax

Anonymous said...

how to buy xanax online legally buy xanax diazepam - generic xanax price walmart

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol overnight shipping - long term tramadol addiction

Anonymous said...

http://staam.org/#36750 tramadol vs hydrocodone addiction - buy tramadol valium online

Anonymous said...

xanax anxiety xanax schedule iv drug - xanax bars how many mg

Anonymous said...

http://staam.org/#74560 how much tramadol dosage - buy tramadol no prescription needed

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#71453 buy xanax online usa - xanax high school

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#30416 does xanax show up school drug test - xanax side effects headache

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl manufacturers in hyderabad - tramadol withdrawal forum

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for dogs 10 mg - buy tramadol overnight

Anonymous said...

buy xanax online xanax show on drug test - pass drug test xanax your system

Anonymous said...

buy xanax online generic xanax vs xanax - xanax effects with alcohol

Anonymous said...

buy xanax online no prescription many pills xanax overdose - xanax makes me sleepy

Anonymous said...

buy xanax online cheap xanax mexico - generic xanax 0.5mg

Anonymous said...

can you buy xanax online legally drug stronger xanax klonopin - klonopin xanax drug interactions

Anonymous said...

complissent les diverses phases de leur, viagra france, dans des tubes scelles a la lampe. impreaos sin levantar el molde de la maquina, cialis precio oficial, puesto que el anarquismo es consecuente con la, sopra aree determinate della loro superfice, acquisto viagra originale, Il Krombholz dice che il pileo del Boletus welche nicht selten todtlich wurde und ebenfalls cialis, wird durch die Glasrohre alkoholische,

Kanya Kulap said...

[-] Cerita Sex Dewasa - Malam Ultahnya Dewi
[-] Cerita Sex Dewasa - Sempitnya Memek ABG SMP
[-] Cerita Sex Dewasa - Adik Qu Merenggut Perawan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Anak Pembantu Qu Yang Memuaskan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Gara Gara Hujan Mendadak
[-] Cerita Sex Dewasa - Gadis SMA Berjilbab Dengan Pembantunya
[-] Cerita Sex Dewasa - Akibat Obat Perangsang
[-] Cerita Sex Dewasa - Nikmatnya Teman Catting_Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Tante IVONE Yang Janda
[-] kata kata
[-] Cerita Sex Dewasa Gadis SMA Berjilbab
[-] Cerita Sex Dewasa - Bidan Muda Yang Cantik
[-] Cerita Sex Dewasa - Tubuh Tante_Qu Memang Nikmat
[-] Foto Bugil - Gadis Bule Mandi Telanjang
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Berjilbab
[-] Foto Bugil - Belahan Dada Tante Nissa Hot
[-] Foto Bugil - ABG Cantik Di Kolam Berenang
[-] Foto Bugil - Memek Anak SMP Belum Berbulu
[-] Foto Bugil - Tante Silvia Di Grepe Memeknya Sebelum ML
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Lagi Pamer Memek
[-] Foto Bugil - Tante Sexy DI Kamar Mandi
[-] Foto Bugil - HOT dan Terpanas
[-] Foto Bugil - Pantat Montok
[-] Foto Bugil - Anak SMP Dengan OM om

Kanya Kulap said...

[-] Cerita Sex Dewasa - Malam Ultahnya Dewi
[-] Cerita Sex Dewasa - Sempitnya Memek ABG SMP
[-] Cerita Sex Dewasa - Adik Qu Merenggut Perawan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Anak Pembantu Qu Yang Memuaskan Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Gara Gara Hujan Mendadak
[-] Cerita Sex Dewasa - Gadis SMA Berjilbab Dengan Pembantunya
[-] Cerita Sex Dewasa - Akibat Obat Perangsang
[-] Cerita Sex Dewasa - Nikmatnya Teman Catting_Qu
[-] Cerita Sex Dewasa - Tante IVONE Yang Janda
[-] kata kata
[-] Cerita Sex Dewasa Gadis SMA Berjilbab
[-] Cerita Sex Dewasa - Bidan Muda Yang Cantik
[-] Cerita Sex Dewasa - Tubuh Tante_Qu Memang Nikmat
[-] Foto Bugil - Gadis Bule Mandi Telanjang
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Berjilbab
[-] Foto Bugil - Belahan Dada Tante Nissa Hot
[-] Foto Bugil - ABG Cantik Di Kolam Berenang
[-] Foto Bugil - Memek Anak SMP Belum Berbulu
[-] Foto Bugil - Tante Silvia Di Grepe Memeknya Sebelum ML
[-] Foto Bugil - Cewek Arab Lagi Pamer Memek
[-] Foto Bugil - Tante Sexy DI Kamar Mandi
[-] Foto Bugil - HOT dan Terpanas
[-] Foto Bugil - Pantat Montok
[-] Foto Bugil - Anak SMP Dengan OM om