Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, July 1, 2011

FUHHH GANASNYA ORANG UMNO NI

بسم الله الرحمن الرحيم



Kata Melayu UMNO tapi semua gelap karat jer.. kih kih kih kih

"Kira-kira 300 penyokong Umno, PERKASA dan NGO, Suara Anak-anak Malaysia mengadakan demonstrasi di Pulau Pinang petang tadi bagi membantah tindakan Ketua Menteri Lim Guan Eng kerana menyokong perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai ini.

Dalam perarakan itu yang melalui Jalan Chulia dan Jalan Carnavon menunju ke Komtar, kumpulan itu juga memecahkan cermin kereta-kereta di sepanjang jalan.


Budak-budak tak sekolah ..

Mereka juga bertindak ganas dengan menolak dua jurugambar - seorang daripada akhbar Cina manakala seorang seorang lagi daripada stesen TV."- Rujuk Malaysiakini

Soalnya mengapa puak2 UMNO yg berhimpun dgn tujuan PERKAUMAN dan mencetuskan HURU HARA seperti Memecahkan cermin kereta disepanjang jalan tu,binatang ke manusia ni?kenapa Polis tak halang ke perbuatan tu??Mungkinkah puak2 ni ingat dia boleh buat apa sahaja oleh kerana dia UMNO serta menafikan undang2 dan perlembagaan Malaysia???


Gambar dari sorang member. Diambil dari himpunan PATRIOT kat Penang yang berlangsung hari nihhh. Katanya seorang amah INDON. Cuba tengok lilit kepala. Ikat pun terbalik. Menunjukkan tahap kebebalan dan kebengongan PATRIOT UMNO/PERKOSA... kah kah kah kah.. UMNO memang bangang!!!


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

6 comments:

Cik Melor said...

salam mr bujang dah sihat sepenuhnya ke? sebelum apa2 saya minta maaf dulu la ya. gini saya ada masalah dengan google chrome, katanya kalau dicuci cookies dan cache nya masalah tu akan hilang. masalah sekarang kat g.chrome tu takda menu bar yang kelihatan camana saya nak klik menu dan toolnya untuk cuba settlean masalah saya tu. boleh tolong cara nak cari menu bar tu tak.

2. tutorial(label) yang diberi banyak membantu saya. terima kasih

ikmal melake said...

as'kum bujang...
mmng btol gmbr budak2 tak skolah. ade pihak2 tertntu mndakwe yg perhimpunan bersih 2 akn mnimbulkan huru-hara, pnyebab trafik jem dn merencatkn kadar sosioekonomi. tetapi sbliknya bersih 2 menuntut nilai integriti dlm setiap siri pilihan raya. tetapi demonstrasi ptg td d penang adalah suatu provokasi semata-mata. mengapa demonstrasi tersebut tdak di ambil tindakan? walhal berlaku kekecohan, huru hara, kerosakan,kesesakan dan sbgnya..

Amuraria said...

PDRM APA BIKIN ? PASAL DARI UMNO@APCO-BN KAA TADAK KES ? INILAH DOUBLE STANDARD UNDANG-UNDANG KAT MALAYSIA DIBAWAH KERAJAAN PANDI KUTTY ARUS JAHILIAH ! JANGANLAH MUDAH ANDA DI PAWAHKAN !

Anonymous said...

cer kita tengok sapa suka buat huru hara? kalu perhimpunan umno ni dah lali dgn sifat2 mereka yang kurang bertamaddun itu. Kesian kpd pemilik2 kereta yg tlh dirosakkan oleh mrk itu, bukanya kecil harga nk repair tu... Inilah sikap org2 yg tidak berpegang kpd ajaran Allah. Hairanya pihak polis pulak blh double standard tidak menangkap si pengganas2 itu! Kita tengok pulak perhimpunan BERSIH, walaupun belum bermula tp telah ditangkap di sana sini dgn persepsi buruk mreka yg menganggap BERSIH ini akn menimbulkn huru hara pulak! belum apa2 lg dh dihukum dan melalui pengalaman lampau, pihak berkuasa terpaksa melakukan provokasi utk menimbulkn huruhara... itulah keja mereka yang penakut dan tidak bertamadun!

Captain said...

aku malas nak komen pasal mangkok hayun baju merah ni! mmg bangang habis tak sekolah..

Pecah cermin kete orang mcm samseng jalanan...

Celaka pun umat mcm ni!

Nisa said...

pecah cermin kete pun xkne thn polis? haish. ptt la gaji polis slalu naek. the biggest supporter umporno.hehehe