Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Tuesday, December 7, 2010

KETUANAN PENYAMUN MENTERI PENIPU

بسم الله الرحمن الرحيم



Mula-mula menteri kata kekal harga minyak sampai hujung tahun,
Tup-tup tak sampai seminggu naik harga,
Bukan minyak saja naik, barang makan pun naik,
Orang dulu-dulu kata..
"Orang melayu ni penuh sopan santun,
Kalau cakap bodoh mereka marah, tapi kalau cakap kurang pandai tak apa.."
Tapi aku kata..
"Kalau setahun dua kena tipu memang kurang pandai,
Kalau sepenggal dua penggal kena bohong memang bodoh,
Tapi kalau 52 tahun kena kelentong memang sah bodoh piang!!"

- pulakdah

Note: Kah..kah..kah..kah.. kalau tak tipu bukanlah UMNO namanya... kah..kah..kah..kah..

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

5 comments:

Mohd Firdaus said...

ni lah UMNO yg sebenarnya..ckp x serupa bikin..hohoho

PUPPETS said...

ka ka ka bru jer kat berita 1.30 neh dia kata yg korang putarbelit kenyataan media tuh. dia kata dia jangka jer tiada kenaikan rega minyak, DIA JANGKA JER TAW ka ka ka ka. sedangkan orang awam pun pandai menjangka akan ada kenaikan terutamanya bila pas undi. tak terkejutpun,tp kami marahh.. yang tak marah tuuu tentunya orang bn yg dah tentu ada dapat untung bila ada kenaikan dan kumpulan orang besar-besar yang tak lagi perlu bayar kos petrol atas alasan tugas bila kesana sini. ntah-ntah keperluan asas pun ada yang sanggup jadi sponsor. Tak luak gaji atau simpanan korang yg jd orang-orang atasan walau tinggi manapun rega barangan naik.. maka kami pun PUTARBELIT lah sesudah korang PUTARBELIT kami macam kain basuhan...

eMMe said...

kalo dah biasa menipu...gitu la jadinya...

Anonymous said...

umno babi haram jadah kerana mereka semua sengsara,lepas ni semua kereta parking ja melayu mcam umno depalah mudah lupa

Anonymous said...

Independent [url=http://www.invoiceforyou.com]create an invoice[/url] software, inventory software and billing software to create gifted invoices in bat of an eye while tracking your customers.