Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, November 24, 2010

SIAPA NAK JADI PEMBIDA LELONGAN ANAK BADAK ?

بسم الله الرحمن الرحيم

Presiden Iran lelong kereta Peugeot miliknya



TEHERAN - Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad akan melelong kereta Peugeot 504 yang dimilikinya pada 1977 untuk tujuan kebajikan, lapor sebuah stesen televisyen semalam.

Wang hasil lelongan kereta itu akan diserahkan kepada projek perumahan Mehr untuk penduduk yang berpendapatan rendah.

"Kereta itu akan dijual dalam satu lelongan antarabangsa," kata Menteri Kebajikan dan Keselamatan Sosial, Sadeq Mahsouli dalam laman web televisyen tersebut.

Selepas beliau dipilih menjadi Presiden Iran pada 2005, antara aset yang diisytiharkannya ialah rumah di kawasan kelas pertengahan berusia 40 tahun di timur Teheran dan kereta Peugeot berwarna putih.

Pada Februari lalu, Menteri Perumahan, Ali Nikzad menyatakan, kira-kira satu juta penduduk Iran layak untuk mendapatkan rumah kos murah itu. - AFP



Note: Najib bantu rakyat dengan menaikkan harga minyak secara senyap-senyap.. buat bangunan 100 tingkat dan bagi anak badak RM111 juta. tu kira bantu la tu.. kah..kah..kah..kah... dia tak ada apa-apa nak lelong.. nak lelong anak badak takut tak laku pulak.. siapa la yang berani nak beli... Sultan Brunai pun tak sanggup agaknya.. boleh jadi papa kedana negara kalau bela anak badak ni.. high maintenance youuuu... kah..kah..kah..kah..



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

57 comments:

Anonymous said...

Jangan kata nak lelong mak badak tu, nak korban raya haji lepas pon tok lepas syarat. Tu pasal raya haji kita lewat 2 ari, sbb tengah pikir camner nak "pinda" syarat sah haiwan korban. Ala-ala nak pinda perlembagaan malaysia jugak la.

Kahkahkah....

setapa said...

macam-macam citer ler....dunia semakin huru hara...

Anonymous said...

Kalau nak masuk neraka ulamak pas dulu yang akan masuk lepas tu baru orang-orang jahil umno.Nak tanya orang pas..pernahkah Nik Aziz atau Hadi Awang juga lain2 Ulama pas pergi jumpa pemimpin umno kemudian tegur mereka secara hikmah. pastinya tidak kan..! karana ianya tidak lebih daripada hanya memalukan puak2 umno ni dalam akhbar dan ceramah2 sahaja. Mengapa begitu?..sebab islam hanya alat untuk cari kuasa. Kalau kita tanya ahli2 pas pula "kenapa orang pas ni suka mengata kat orang, kenapa tak tegur elok2" jawab mereka "huis..zaman sekarang kita kena kata dah, tak bolih dok cakap elok25 dah sebab lama dah kita dok kata elok2 tapi puak jahil umno ni..tak reti2" .nampak sangat lah orang pas ni bagi mereka matlamat menghalalkan cara. lagi satu nak tanya orang pas..kalau kita panggil kat orang jahil bermakna kita alimlah kan?. Ni lagi satu ayat power dari orang islam pas..dulu semasa Anwar tengah lebam mata orang2 islam pas ni sebok lah berceramah sana sini. dalam satu ceramah kat Sungai Nibong dalah sorang penceramah ni dia punya ayat begini.."Kita nak buat hukum hudud kat malaysia Ghafar Baba kata tak boleh tak sesuai..Siapa Ghafar Baba tu yang berani mempertikai hukum
allah..dia tu..pun muka macam bapa dugung" Di sambut dengan hilai tawa orang2 islam pas. Sekarang nampak tak beza islam hawa nafsu dan islam yang berlandaskan iman..tak sampai seminit kata orang mempertikai hukum Allah balik2 dia Pula yang mempertikai apa yang allah ciptakan. Malas lah nak layan orang islam macam ni..Allah bagi sesuatu mengikut kadar yang kita mampu tanggung. Kalau seseorang tu boleh tanggung 5kg dia bagi 5kg sahaja..tak akan bagi lebih punya..kalau tambah lagi setengah kg pun pas dah tak boleh tanggung punya. sebab mereka orang2 alim yang bebal.

Anonymous said...

generic xanax xanax dosage yellow - does xanax show up 4 panel drug test

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online reviews - purchase tramadol 50mg

Anonymous said...

where can i buy xanax online xanax withdrawal depression - 1mg klonopin compared 1mg xanax

Anonymous said...

buy xanax online cod buy xanax online paypal money order - alprazolam 0 5 mg tabletten

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online overnight fedex - buy tramadol hong kong

Anonymous said...

buy tramadol online next day tramadol mastercard - tramadol online missouri

Anonymous said...

where to buy tramadol online how tramadol addiction is treated - order tramadol online overnight

Anonymous said...

xanax online xanax and alcohol side effects - fake gg249 xanax pills

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol buy cod - tramadol used for depression

Anonymous said...

buy tramadol online where to buy tramadol over the counter - tramadol 50mg buy online

Anonymous said...

generic xanax side effects of alprazolam 0.5mg - get cheap xanax online

Anonymous said...

buy xanax online 2mg klonopin vs xanax bar - xanax vendita online

Anonymous said...

xanax online xanax vs generic brands - super cheap xanax

Anonymous said...

buy tramadol overnight delivery tramadol no prescription usa - tramadol 93/58

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol for high blood pressure - tramadol 200

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg side effects of soma carisoprodol tablets - carisoprodol names

Anonymous said...

cheap generic cialis viagra or cialis online - generic cialis best price

Anonymous said...

cialis online generic cialis approved fda - generic cialis online pharmacy

Anonymous said...

cialis cost purchase cheap cialis soft tabs - cialis 80

Anonymous said...

buy tramadol online pet meds tramadol no prescription - tramadol 50mg can you snort

Anonymous said...

cialis online cheap brand cialis online - buy cialis online yahoo

Anonymous said...

xanax online xanax vodka overdose - xanax dosage typical

Anonymous said...

cialis online buy cheap cialis link online - buy cialis kl

Anonymous said...

buy cialis online best price cialis 5 mg - buy cialis usa yahoo answers

Anonymous said...

xanax online xanax pills doses - xanax pills cost

Anonymous said...

buy cialis cheap order real cialis online - get prescription cialis online

Anonymous said...

buy cheap cialis online no prescription cheap cialis canadian - cialis cheap

Anonymous said...

xanax antidepressant xanax withdrawal symptoms list - what is xanax prescribed for

Anonymous said...

cialis online cialis reviews men - does cialis daily work better

Anonymous said...

buy cheap cialis online no prescription buy cialis online no rx - cialis daily tadalafil

Anonymous said...

cialis online buy cialis online usa no prescription - cialis price discount

Anonymous said...

buy tramadol cheap no prescription can you get tramadol online legally - tramadol withdrawal bad

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51438 tramadol hcl maximum dosage - tramadol zanaflex

Anonymous said...

tramadol generic tramadol over the counter - tramadol for dogs same for humans

Anonymous said...

buy tramadol buy generic tramadol no prescription - cheap 100mg tramadol

Anonymous said...

buy tramadol buy tramadol online overnight fedex - tramadol 50mg vs 100mg

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol ultram tramadol hci tablets - buy tramadol 50 mg online

Anonymous said...

buy tramadol online taking tramadol for dogs - tramadol 100 mg high

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#74967 buy tramadol cod next day delivery - tramadol for dogs how long to take effect

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#51438 tramadol 50 mg ultram - tramadol 50 mg is used to treat

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online overnight cod - tramadol withdrawal newborns

Anonymous said...

order tramadol overnight tramadol 50 mg to get high - buy tramadol online in florida

Anonymous said...

buy tramadol online mastercard overnight tramadol used opiate withdrawal - buy tramadol with credit card

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol to buy usa - buy tramadol with echeck

Anonymous said...

buy xanax online buy xanax online us - xanax employment drug test

Anonymous said...

http://staam.org/#10699 tramadol 50mg norsk - break tramadol addiction

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol drug test - purchase tramadol dogs

Anonymous said...

buy xanax online xanax and high - buy xanax forum

Anonymous said...

buy xanax online what is xanax for - buy xanax online cheap

Anonymous said...

buy xanax online seroquel xanax drug interactions - xanax bars coke

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online usa - can you buy tramadol usa

Anonymous said...

buy xanax online xanax bars s 90 3 - xanax sleeping pills alcohol

Anonymous said...

buy xanax online 2mg xanax high dose - xanax generic

Anonymous said...

buy xanax online xanax side effects sleep - xanax dosage 039