Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Wednesday, October 6, 2010

IDEA BEBAL ISTERI MENTERI PERDANA

بسم الله الرحمن الرحيم

ALAHAI...Kontang Idea, Masalah Buang Anak Terpaksa Rujuk Belgium

Parti Islam Se-Malaysia berpandangan hajat Datin Seri Rosmah Mansur hendak ke Centrum voor Integrale Gezinsgorg (CIG) di Brussels Belgium pada 5 oktober 2010 bagi mendapatkan pelbagai input untuk menangani permasalahan buang bayi adalah tindakan yang tidak munasabah, seolah-olah kerajaan sudah hilang punca dan kontang idea.

Fenomena ini sepatutnya dirujuk kepada mereka yang arif di negara ini sahaja bukannya di negara yang, iklim dan sosial budayanya berbeza.. Tindakan yang dibuat oleh Datin Seri Rosmah untuk merujuk negara Belgium bagi mengatasi masalah anak luar nikah, seolah-olah anak yatim yang kaya dengan harta peninggalan bapanya, tetapi masih lagi meminta sedekah kepada orang ramai. Begitulah juga tindakan Datin Rosmah ibarat memohon sedekah dan ehsan daripada orang lain, sedangkan kita mempunyai rujukan iaitu Islam.

Kenapa begitu takut hendak merujuk kepada pendekatan Islam yang lebih menyeluruh dan telah terbukti berjaya. Kaedah yang perlu digunakan mestilah merujuk kepada apa yang diajar oleh Rasulullah SAW iaitu pendekatan mencegah dan mendidik. Baginda telah berjaya membetulkan masyarakat jahiliah yang rosak dalam masa 23 tahun yang menjadi kekaguman ahli kaji masyarakat barat yang berpandangan kerosakan masyarakat jahiliah hanya dapat dirawat dalam masa 100 tahun lebih.


Ustaz Idris Ahmad
Ketua Penerangan PAS Pusat


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

9 comments:

Awangmaseru said...

dsr tu saja nak sensasikan isu yg dia terlibat.

Unknown said...

itulah org jahil agama....

Anonymous said...

Itulah ego manusia..alim ulama tidak dijadikan rujukan..Islam ada penyelesaian..

Solihin Zubir said...

dia sindri pon tak ikut perintah agama.. apa ada hall..

aNiS tHe BumbleBee said...

akai nk jalan2 or pegi soping ja kot...

nazilanazir said...

NKRA...

Gayahspears said...

satu ja nak pesan :-
jaga diri, hiasi peribadi :)
salam~

Anonymous said...

salam..apa pun terpulang kepada kita...kita yang menentukan ..bukan orang lain..kenapa suka menuding jari dan cari salah orang...kalau malaysia ada rumah pelacuran dan x ada siapa yg pergi pasti akan tutup..tapi kalau org selalu pegi itu tanda apa...siapa yg salah..negara atau kita...bagaimana pula org islam yg tinggal di thailand....

Anonymous said...

Rakyat lembu akan pilih bapak dan mak lembu jadi ketua(najib dan rosmah)