Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Monday, April 12, 2010

1 INDONESIA 1 MALAYSIA CIPTAAN APCO

بسم الله الرحمن الرحيم

Dua Negara 1 Penasihat..



Baru-baru ini kita digemparkan dengan persamaan konsep 1 Malaysia dengan 1 Israel. Konsep 1 Malaysia dikatakan hasil nasihat dari Yahudi APCO kepada Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak memandangkan konsep itu serupa dengan konsep 1 Israel yang digunakan di Israel oleh Ehud Barak (Perdana Menteri Israel) pada tahun 1999. Namun begitu APCO di dalam laman webnya menafikan bahawa syarikat itu terlibat dengan konsep 1 Malaysia. Tetapi adakah kita boleh mempercayai kenyataan dari syarikat Yahudi ini?

Apa yang lebih menghairankan di sini ialah bagaimana Indonesia yang juga menggunakan khidmat dari Yahudi APCO ini menggunakan konsep yang sama seperti 1 Israel dan 1 Malaysia? Malah lambang dan slogan konsep 1 Indonesia juga dilihat terlalu mirip dengan 1 Malaysia yang digunakan di Malaysia. Jika di Malaysia slogan 1 Malaysia ialah "Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" slogan 1 Indonesia pula dilihat begitu mirip sekali iaitu "Masyarakat dahulukan, Pencapaian utamakan"Adakah sekadar kebetulan? Sekiranya ia satu kebetulan, ia menjadi satu kebetulan yang ajaib!


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

15 comments:

Mohamadazhan.com said...

salam sahabat,

mohon izin copy pic One Indon.hehe.
makin lama makin terbongkar rahsia One Najib ni...

student said...

jika benar ini semua..sedihnya hati dirasa..:(

Matatech said...

Kebenaran sedang menghampiri rakyat M'sia...semoga kita dihidangkan dengan banyak lagi pertunjuk....

Pelajar Malaysia di Indonesia said...

Saya merasa agak terpanggil untuk memberi komen kpd artikel mengenai 1 Indonesia.

Untuk pengetahuan, saya adalah salah seorang diantara pelajar Malaysia yang kini menuntut di universiti2 di Indonesia. Malah saya sendiri dari Kampus UGM Bulaksumur, Universitas Gadjah Mada, Yogyakarta, yg hampir mencecah 4 tahun lamanya saya disini.

Setelah saya membaca artikel yang serupa di blog Bujang Susah, Milo Suam, TKO, serta ruang forum Minda Rakyat. Pada dasar hujah pertikaian 1 malaysia dan 1 Indonesia, yang saya kira agak janggal dan terdapatnya beberapa point2 yang saya kira agak meleset.

Begitu juga, saya pasti bahawa tuduhan ini dimulakan dari blog milosuam pada jam 6.20pm oleh SI CILIK, April, 10th, 2010.
http://milosuam.blogspot.com/2010/04/apco-dan-1-indonesia-adakah-satu.html

Bukti 1: Penggunaan Bahasa.
Kejanggalan yang saya kira agak ketara digunakan disini adalah kpd slogan 1 Indonesia. Hakikatnya rakyat Indonesia dan pemerintah Indonesia itu sendiri tidak menggunakan apa2 pun perkataan yang membawa maksud ”penyatuan bangsa Indonesia” dgn merujuk kpd 1 Indonesia.
Tetapi secara lazimnya maksud ”penyatuan bangsa Indonesia” lebih diguna pakai atau secara meluasnya dgn perkataan SATU NUSA, atau SATU NUSANTARA.

Kalau di Malaysia, maksud nusantara lebih kpd gugusan melayu, tetapi di Indonesia maksud ”Nusantara” itu sendiri hanya mewakli perkataan ”Negara Indonesia”.
Nusa itu membawa maksud terdiri dari beberapa pulau yang terpisah2. tapi tetap satu dibawah bhinneka tunggal ika. lambang negara Garuda. landasan negara adalah pancasila. Gabungan2 Kepulauan, Provinsi, kabupaten dan kecamatan membantuk nusantara. Kesimpulan. Nusantara membawa arti Negara Indonesia yg terdiri dari pulau-pulau yg sambung menyambung jadi satu itulah indonesia.
Malah rakyat Indonesia sendiri telah mengangkat perkataan Nusa (nusantara) lebih tinggi keramatnya.

Maka tidak mungkin 1 Indonesia digunapakai.
(Namun tetap ada munasabahnya hanya jika 1 Nusa digunapakai.)

Bukti 2: Link gambar Banner.
Penulis dalam blog milosuam, iaitu SI CILIK, berjaya memberi link website APCOworlwide di Indonesia.
Tetapi SI CILIK gagal memberi link gambar yg beliau sertakan, atau link gambar tersebut yg beliau ambil dari mana?
Malahan SI CILIK gagal memberi link website 1 Indonesia sebagai melengkap bukti tuduhan beliau(jika ada untuk rujukan)
Kejanggalan makin terserlah apabila kebanyakan bloger2 di Indonesia lebih banyak memperkatakan dan berbicara mengenai 1 Malaysia dari menyentuh 1 Indonesia (jika pun 1 Indonesia itu wujud)
Blog2 hangat dan media2 elektronik indonesia seperti mediaindonesia, astaga, theunspung, antaranews, surya, serta tempointeraktif lebih banyak membicarakan 1 Malaysia, sedangkan 1 Indonesia (jika pun wujud) tidak pula disebut.

Pelajar Malaysia di Indonesia said...

Bukti 3: Link APCO Indoneisa
Kewujudan APCO di Indonesia mmg diperakui. Malah APCO itu sendiri terdapat diserata dunia. Malah di Asia sahaja, terdapatnya 13 pejabat operasi mereka seperti Bangkok, Beijing, Guangzhou, Hanoi, Ho Chi Minh City, Hong Kong, Jakarta, Kuala Lumpur, Mumbai, New Delhi, Shanghai dan Singapura.
Malah link yg disertakan oleh SI CILIK hanya link umum mengenai operasi APCO di Indonesia. Jadi tidak ada masalah untuk SI CILIK menyelitkan link ini kedalam artikel fitnah beliau.
Namun hakikatnya link tersebut tidak sedikitpun menyentuh tentang perlaksanaan konsep 1 Indonesia, mahupun 1 Nusa.

Bukti 4: Slogan
Slogan 1 Malaysia "Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" juga dikatakan oleh SI CILIK bahawa ditiru dari 1 Indonesia (jika pun wujud) "Masyarakat dahulukan, Pencapaian utamakan"
Di Indonesia, rakyat umum telah sedia maklum bahawa kewujudan slogan "Masyarakat dahulukan, Pencapaian utamakan" bukan membawa maksud kpd perlaksanaan konsep pemerintahan Negara Indonesia. Tetapi slogan ini terhasil apabila Herry Zudianto terpilih sebagai WALIKOTA Yogyakarta (ataupun diMalaysia ia setaraf ADUN) pada 26 November 2006, dan kesungguhan beliau menentang korupsi (rasuah) dan komitmen pemerintahan beliau di kawasan beliau, iaitu Yogyakarta.
Bukti Fakta: http://www.jogjakota.go.id/index/extra.detail/2732/pemerintahan-jelek-apabila-korupsi-dilakukan-secara-sistemik.html

Maka slogan "Masyarakat dahulukan, Pencapaian utamakan" boleh dikatakan dicipta oleh Zudianto itu sendiri tanpa masuk campur APCO.
Malah slogan ini sendiri tidak membawa maksud kpd penyatuan Indonesia tetapi lebih kpd komitmen Walikota Yogyakarta Herry Zudianto sebagai wakil pemerintah di Yogyakarta.

Perlancaran slogan Piagam Komitmen Herry Zudianto ini telah secara rasminya dilancarkan pada 17 oktober 2009 pd jam sekitar 8:30 malam, pd mlm karnival Jogyakarta semperna hari ulang tahun ke 253 kota tersebut.
Bukti Fakta: http://www.mediaindonesia.com/read/2009/10/18/100832/90/14/Jogja-Java-Carnival-2009-Meriah

Manakala 1 Malaysia dgn slogan ”Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan” diperkenalkan oleh DS Najib sejurus beliau memegang tampuk pimpinan negara sbg Perdana Menteri pada 3 April 2009.
Bukti Fakta: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0404&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm
Disini juga secara jelas membuktikan bahawa Slogan 1 Malaysia ”Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan” lebih dahulu diperkenalkan iaitu pada 3hb april 2009
Sedangkan slogan Piagam Walikota Yogyakarta Masyarakat dahulukan, pencapaian utamakan” hanya diperkenalkan pada 17 oktober 2009.

Pelajar Malaysia di Indonesia said...

Bukti 5: Antara Lambang 1 Indonesia dan lambang 1 Malaysia.
Jika 1 Indonesia tidak pernah dibicarakan oleh mana2 pihak di Indonesia, dan saya sebagai penuntut Malaysia yg menuntut di Indonesia sendiri tidak pernah mendengar tentang 1 Indonesia disebut2, adalah tidak mustahil jika saya katakan bahawa 1 Indonesia tidak wujud seperti yg dikatakan oleh SI CILIK.
Mungkin juga SI CILIK disini dapat membuktikan tuduhan beliau dgn menyertakan link 1 Indonesia, atau mana2 link kajian dan bacaan beliau ttg kewujudan 1 Indonesia.

Jika konsep 1 Indonesia dikhuatiri tidak wujud, masakan akan ujud lambang 1 Indonesia.
Untuk makluman, banner2 printing digital seperti ini mudah diperolehi di Indonesia pada kadar serendah 16 ribu rupiah (rm6.40). Saya tidak pasti pula berapa kos yg diperlukan di Malaysia untuk membuat banner sedemikian.
Bukti Link: http://surabaya.olx.co.id/kapasitas-besar-kaos-printing-banner-pilkada-kampanye-iid-32973447

http://cetakprint.blogspot.com/2009/04/cetak-banner.html

http://bungnashyr.wordpress.com/2009/02/08/harga-cetak-banner-2/


Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga. Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti.

Pelajar Malaysia di Indonesia said...

Bukti 5: Antara Lambang 1 Indonesia dan lambang 1 Malaysia.
Jika 1 Indonesia tidak pernah dibicarakan oleh mana2 pihak di Indonesia, dan saya sebagai penuntut Malaysia yg menuntut di Indonesia sendiri tidak pernah mendengar tentang 1 Indonesia disebut2, adalah tidak mustahil jika saya katakan bahawa 1 Indonesia tidak wujud seperti yg dikatakan oleh SI CILIK.
Mungkin juga SI CILIK disini dapat membuktikan tuduhan beliau dgn menyertakan link 1 Indonesia, atau mana2 link kajian dan bacaan beliau ttg kewujudan 1 Indonesia.

Jika konsep 1 Indonesia dikhuatiri tidak wujud, masakan akan ujud lambang 1 Indonesia.
Untuk makluman, banner2 printing digital seperti ini mudah diperolehi di Indonesia pada kadar serendah 16 ribu rupiah (rm6.40). Saya tidak pasti pula berapa kos yg diperlukan di Malaysia untuk membuat banner sedemikian.
Bukti Link: http://surabaya.olx.co.id/kapasitas-besar-kaos-printing-banner-pilkada-kampanye-iid-32973447

http://cetakprint.blogspot.com/2009/04/cetak-banner.html

http://bungnashyr.wordpress.com/2009/02/08/harga-cetak-banner-2/


Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga. Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti.

parpukari said...

kah..kah..kah..kah... ko ni ADUN mana ni yg beria sgt nak jilat bontot najib ni? berapa najib bayar ko sebulan? ke ko ni cebokkan pantat rosmah?

cengkerangcipot said...

apelah najib ni..
adushh

iSlaM said...

buat korang smue ..
tlg la .. knp korang nk jatuh kn negara korang sendiri ? ..

korang kenang la balik zaman tanah melayu .. org melayu bergabung utk mendapatkn kemerdekaan .. tp skng .. org melayu bergabung utk MENJATUHKAN bangsa melayu sendiri dan NEGARA MALAYSIA sendiri ..

Fikir lah baik² .. Disebabkn politik , MELAYU JADI BUTA !

Buat sesiapa yg "anti" Najib (PM) .. sblm korang nk maki , hina org lain .. korang tgk diri korang tu dlu .. sedar diri tu sapa .. klu korang benci sgt Najib tuh .. korang hntr je surat permohonan utk jdi PM .. * kalau korang rasa Najib tu tak layak jadi PM , DAN KORANG RASA KORANG LAYAK JD PM BARU*

parpukari said...

woi babi ... ko igt najib babi tu nak ke turus tahkta klau aku hantar surat suruh dia letak jawatan dan aku nak jadi perdana menteri? ko ni mmg bodoh laaa...!!! org umngok ni mmg bodoh mcm babi..!! x habis2 dgn melayu ko tu.. ko dgn ibrahim katak sama jer pukimak...!!!

iSlaM said...

... org melayu skng .

mencarut x tentu pasai .. ni ke cara org PAS "mengajar adab" ? .. Agama Islam mengajar mencarut x tentu pasai? .. niy la punca salah satu islam di hina .. mencarut num 1 .. ibadat num ? .. ntah la .. mayb num last ..

btw, sorry arr .. ak x minat politik² niy .. membuang masa .. ak cuma x suka org melayu menjatuhkn org melayu sndri .. klu mcm ni la sikap org melayu skng ni .. lagy 5 ~ 10 thun akn dtg .. melayu akn lesap dr muka bumi ni .. adab ilang .. terpengaruh dgn pengaulan & carut² org barat .. insaf lah .. sementara masa masih ada ..

parpukari said...

aku ni org pas ke...? kah..kah..kah..kah... betul..betul... kah..kah..kah..kah.. betul memang ko ni tak sekolah... kah..kah..kah... betul.. ko memang betul bodoh... kah..kah..kah..kah... ko dengan orang pas memang sama3 bodoh...kah..kah..kah..kah..

Anonymous said...

www.apcoworldwide.com/Content/pdfs/Indonesia_Brochure.pdf
ini link dari ini:

http://kipp3k.wordpress.com/2010/04/14/1-indonesia-1-malaysia-1-apco/

Anonymous said...

ajoute de la craie dans le but de saturer les, viagra france, par la reaction des acides siilfurique, mitad del contenido de la obra, cialis, real enemigo contra todo afan de poder y por ello, forse sono dovute a ben altra causa. viagra naturale senza ricetta, ed i cistidi sono poco piu lunghi dei basidi ed, Phosphor wurde verbraucht. cialis preise, gleichzeitig entwickelte sich eine zunehmende,