Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Friday, May 20, 2011

YESSSSSSSS!!!! SUSU PULA NAIK HARGA..

بسم الله الرحمن الرحيم

Petaling Jaya – Dutch Lady Milk Industries Bhd. (Dutch Lady) akan menaikkan harga produk tenusunya di antara lima sehingga enam peratus secara berperingkat-peringkat menjelang Jun ini ekoran peningkatan harga bahan mentah.

Menurut Pengarah Urusan Dutch Lady, Bas van den Berg, peningkatan itu adalah suatu yang tidak dapat dielakkan dengan harga bahan mentah dijangka meningkat sebanyak 29 peratus pada tahun ini berbanding 27 peratus pada tahun lalu.

“Peningkatan kos ini dapat dilihat secara signifikan dengan kenaikan harga bahan mentah seperti susu, gula, minyak dan tenaga buruh.

“Kami di Dutch Lady mengambil pelbagai langkah untuk mengatasi perkara ini tetapi ia suatu yang tidak dapat dielakkan, oleh itu kami terpaksa meningkatkan harga sebanyak lima hingga enam peratus dalam portfolio produk kami," katanya pada sidang akhbar selepas mesyuarat agung tahunan ke-48 Dutch Lady di sini semalam.

Turut hadir ialah Pengerusi Dutch Lady, Datuk Zainal Abidin Putih.

Van den Berg menjelaskan, sebagai persediaan ke arah fenomena berkenaan pihaknya telahpun menaikkan harga sebanyak lima peratus bagi beberapa produk susu yang baharu dilancarkan pada awal tahun ini.

“Kami harus mengambil langkah berjimat-cermat dan efisien dengan harga material bahan mentah yang tidak menentu ini,” katanya.

Beliau bagaimana pun tidak melihat bahawa peningkatan harga tersebut akan menjejaskan jualan rangkaian produk tenusu Dutch Lady di pasaran.

Syarikat itu menghasilkan dua rangkaian jenama produk tenusu yang terdiri daripada susu segar, minuman yogurt, susu untuk membesar dan susu suhu ultra tinggi (UHT) serta Friso yang meliputi susu tepung yang dirumus untuk kanak-kanak dan golongan ibu mengandung dan menyusu.

“Matlamat kami pada tahun ini ialah untuk melepasi prestasi keuntungan memberangsangkan yang dicapai pada tahun lalu walaupun akan menghadapi tahun yang mencabar,” jelasnya. -kosmo

Note: Kenapa Umno/BN terus berkuasa walaupun setiap hari rakyat ditekan dengan kenaikkan harga barang keperluan? Kerana di Malaysia masih ramai lagi orang bodoh yang menyokong umno.. tiap-tiap hari barang naik harga pun sokong jugak.. ni la yang dinamakan buta hati.. kah kah kah kah

Note: Kah kah kah kah.. orang umno kalau nak beli susu untuk anak-anak jangan lupa tunjukkan kad keahlian umno.. kot-kot tokey kedai tu bagi harga murah ke.. kah kah kah kah.. padan la dengan muka ko yang bodoh tu... lagi kuat sokong lagi kuat kena tipu.. kah kah kah kah.. hidup umno...hidup umno...!!! kah kah kah kah.. orang umno agak-agak tak cukup duit nak beli susu boleh datang jumpa najib.. bukan mintak biasiswa tapi mintak susu rosmah.. kah kah kah kah..


Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

4 comments:

volume said...

hahaha..

Iklanneka said...

Sapa Yg Bleh Buat kad Keahlian UMNO Palsu Aku nak Tmpah utk pakej 1 Kluarga. huhuhu.. :)

Mama Iman said...

sebab terpengaruh dengan kata-kata mahu mengenang budi... mmm... budi oh budi... betul ke ko ni budi? heheheh....

Amuraria said...

RAKYAT DIUTAMAKAN ! SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIONAL DI ANTARA BANYAK LAGI YANG AKAN DATANG UNTUK MENYUSAHKAN RAKYAT ,HAHAHA HADIAH MELANTIK GEROMBOLAN PARTI SEKUTU APCO PANDDY KUTTY ! TERIMA KASIH RAKYAT MESIA !