Bismillahir-Rahmanir-Rahim.. Assalamualaikum... Kepada para pengunjung. Tujuan blog ini di wujudkan adalah untuk berkongsi ilmu dan maklumat. Posting-posting dari blog ini tidak terbatas pada satu-satu bab. Ia lebih kepada mengikut citarasa hamba sendiri. Harap maaf jika tidak memenuhi kehendak jiwa serta keselesaan para pengunjung yang berlainan idealogi. Namun hamba tetap menyediakan berbagai label infomasi ( scroll down pada sidebar dibawah dan lihat pada "LABEL" ) untuk dimanfaatkan bersama. Semoga dapat memberi manfaat pada kita semua insyaAllah. wassalam.

JANGAN LUPA TINGGALKAN LINK SUPAYA SENANG AKU NAK MELAWAT DAN FOLLOW KORANG BALIK.. INSYA ALLAH.

Sunday, June 13, 2010

MENTERI PERDANA BUAT LAWAK ? BODOH SEBENARNYA...!!!

بسم الله الرحمن الرحيم

Siapa buat teks ucapan Najib?

"Jangan sesiapa cuba perlekehkan kemampuan Malaysia. Jangan ketua pembangkang (Datuk Seri Anwar Ibrahim) nak memperkecilkan negara Malaysia kita ini. Kita lebih tahu apa yang dia buat," katanya sambil tersenyum.

Bagaimanapun, melihat reaksi yang hambar kepada tindakannya untuk mengaitkan Anwar, Najib kemudiannya berkata prestasi Malaysia yang dimaksudkannya itu adalah berdasarkan indeks kompetitif yang ditunjukkan oleh negara.

"Dalam senarai negara berdasarkan indeks kompetitif global, sebuah (firma) perundingan pengurusan membuat penilaian, dalam masa setahun, Malaysia telah melonjakkan kedudukan daripada kedudukan ke-18 ke tangga ke-10 terbaik di dunia," katanya.

Tambahnya, mengikut penilaian berkenaan, prestasi Malaysia adalah lebih baik daripada negara yang dahulunya menjajah negara ini, malah lebih baik daripada negara Jepun.

"Sekarang kita berada 13 mata lebih baik daripada Jepun. Dalam senarai 10 negara ini, tiada negara OIC lain, tiada negara NAM. Kita berada dalam senarai sepuluh buah negara yang kompetitif di dunia," katanya lagi.

Nak tangok apa yg si bangang ni cakap seterusnya sla klik kat sini

PM 1Malaysia kata indeks kompetitif global Malaysia telah meningkat ke tangga 10 daripada 18. Siap berkata Anwar dan Pakatan Rakyat jangan perlekehkan kemampuan BN mentadbir Malaysia. Nah dengan kenaikan indek kompetitif global Najib berkata Malaysia lebih baik daripada Japan. Mak aih berlagak benor.

So aku ambik inisiatif untuk menge"check" apa yang dikatakan PM 1Malaysia nih. Bukan nak kata dia bohong tapi aku rasa macam ada yang tak kene dengan mende yang dicakap.

Aku tak sure kat Agensi maner yang buat indek tu tapi bila aku google keyword "global competitiveness", website ini yang keluar memula...



jadi aku download pdf file dan aku aku cari Malaysia nih duk kat maner... Sah menipu... Malaysia duduk ditangga ke 24. Tahun lepas tangga 21. So kalau korang ambik math dalam PPSMI sekali pun aku rasa itu menurun bukan menaik. Aku tak puas hati. Aku google pulak guna keyword "global competitiveness malaysia". Nah sekali report yang dibuat oleh MITI sendiri. tak caya bukak link ini.



Jadinya sekarang siapa yang pandai menipu rakyat. Dah lah bagi ucapan kat Bukit Jalil. Kalau kat Batang Ai takpe jugak. Capaian internet sangatlah mengecewakan.

Ha nih, saya bukan ahli politik BN atau Pakatan Rakyat dan saya anak muda. Saya nak pesan kepada semua anak muda yang ada kat Facebook nih. BN sebenarnya sudah tidak relevan. Kalau dibiarkan lagi mereka memerintah, memang betul tahun 2019 kita akan bangkrap. Jangan terpedaya dengan kata-kata yang kita jangan lupa dengan jaya yang BN buat. Jangan begitu kerana apa yang mereka dah buat adalah tanggungjawab sebagai kerajaan.

Konsep itu sama dengan seorang ayah memberikan makan kepada anaknya. Kalau ayah kita tak berikan makanan dah tentu dia jadi ayah yang tidak bertanggungjawab. Maka itu adalah perkara wajib bagi seorang ayah. Tak kira dia ayah kandung, ayah tiri atau ayah angkat.

Sama seperti kerajaan. Walaupun kerajaan itu diperintah oleh BN atau Pakatan Rakyat, tanggungjawab mereka tetap sama. Apa yang dipertanggungjawab mereka harus buat.

Cuma apa yang akan berbeza nanti adalah, mungkin ayah kandung kita akan berikan kita nasi daripada beras BASHMATI. Mungkin ayah tiri kita cuma berikan nasi daripada Beras TESCO. Qualiti yang berbeza tetapi tetap nasi dan beras.

Dalam konsep kerajaan pun sama. Kualiti prasarana pula diberikan pula menjadi tahap pengukur. Mahukan anda dengan kerajaan yang bina stadium dah sampai setahun runtuh. Mahukan anda kerajaan yang nak jalan cukai GST sedangkan hasil bumi Malaysia nih cukup untuk berikan RM18,000 seorang setiap tahun dan Malaysia masih ada untung daripada itu. Mahukan anda bayar harga minyak petrol dengan harga yang tinggi sedangkan kita adalah pengeluar minyak petroluem terbaik di dunia.

Oleh yang demikian, pilihlah perubahan. Pilih lah pembaharuan. Pilih kerajaan yang lebih teratur. Jabatan Audit Negara dah meletakkan pengurusan kerajaan negeri di Pakatan Rakyat ditahap 3 dan 4 bintang. Sedangkan pengurusan negara dibawah par disebab ketirisan yang melampau.

Anda penentu kepada kerajaan masa hadapan. Jangan biarkan anak-anak anda menjadi mangsa kepada kesilapan anda memilih kerajaan. - anje-online


UNTUK TEMAN-TEMAN BLOGGERS YG MELAWAT BLOG INI, TINGGALKANLAH SEPATAH DUA KOMEN UNTUK DIJADIKAN PERINGATAN AGAR AKU X TERLUPA UNTUK MELAWAT BLOG KALIAN KEMBALI.. INSYA ALLAH.. ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..ASTAGHFIRULLAH AL-AZHIM..

42 comments:

Anonymous said...

ahahahahaha kantoi..

ahahahahahahahaha

Nas said...

ehehehe...klaka tgok gamba tue...:P

Anonymous said...

Bro,
1/lu pakai data tahun brapa

Puteri said...

anonymous -->>

itu ranking 2009-2010.

Puteri said...

betul2. sape2 pun jdi pmimpin, tggungjwab dia ttap sama.

sapa2 pun bleh wat pmbgunan kalo duit dapat... ini tak.. klo pmbgkang jd krajaan.. sekat34...

Asma said...

Betul la ko ckp...

Tp k'bykan rakyat Malaysia bukan nk check sejauh mana kebenaran kata2 pemimpin kiter ni. org angguk jer...

TQ bebanyak sbb bersusah payah cari data ni...

Akan ku forwardkan...

mail lambong said...

salam ziarah..

bagus usaha anda-anda semua..kerana mendedahkan keburukan BN..

saya cabar anda semua dedahkan keburukan PR..paling besar..apa yang berlaku di selangor dan juga ketua Umum PKR..moga-moga PR tidak jadi seperti BN..jika tidak,kita nie ibarat pihak yang tersepit dan terkeliru sampai bila-bila..akhirnya kita takkan maju dan pergi ke mana..

Budak Sekolah said...

Pertelingkahan maklumat yang sangat menarik untuk dibawa ke Pertandingan Debat ala Parlimen sekolah-sekolah Malaysia khususnya untuk usul berkaitan keupayaan berdaya saing Malayia.
Ada dinyatakan punca kejatuhan ranking Malaysia tak??

Nice,very nice info...kadang-kadang kita hanya terima sahaja statistik yang dilemparkan tanpa menyelidiki sama ada maklumat itu fakta atau auta...tq

setapa said...

Ini bukan keburukan BN.Ini adalah tipu dan dusta Najib.Berbohong kepada rakyat dan dunia.Termasuk orang BN juga dibohongnya.Tapi masih nak menegakkan pemimpin yang begini.Saya lihat Najib banyak bermain psikologi dan membuat orang umno bangga.Memberi fakta-fakta yang tak benar hanya untuk mempertahankan sokongan.Maka bersorak bangga mereka dengan fakta gores dan menang yang dikatakan oleh Najib.Saya harap fikir lebih sikit dan cari maklumat adakah betul atau tidak supaya kita tidak diperbodohkan.Kita lihat banyak lagi orang yang memerlukan bantuan di media tetapi kerajaan tak dapat bantu pun malah boleh pula buat projek yang belanjanya melebihi dari kemampuan.Mungkin mereka tidak merasa keperitan sedemikian kerana belum kena kepada mereka.Bila kena kepada diri sendiri siapa yang kita harapkan akan menolong melainkan kerajaan yang perihatin kepada rakyatnya.

Anonymous said...

bagus..aku suka artikel ni..puas dah aku ceramah kt member aku tp xmo dgr..ssh2 sgt aku srh dia baca je blog ni huhu

apoi said...

sengal...inilah akibatnyer nak carik fakta gune google...

yo bro,...klu nak mngkan pmmbangkang pon jgnlah nk buat fitnah...kan mmalukan diri sendiri...

dh terang2 IMD letak malaysia no 10...hang pon bodo x brtempt...(len kali bace newspaper omputih)

anyway...aku pmbangkang gak..
tpi mmg aku anti org mmfitnah nie..

UMNO bangang said...

ko lagi la mangkok.. kata org cari guna google dah tu ko lak cari guna apa? guna kamus dewan ke? sedap tekak kata org. sendiri bangang pun x perasan. woi bodoh cuba ko baca baik2 apa kenyataan najib tu. Dia kata "senarai negara berdasarkan indeks kompetitif global".

Bermakna untuk indeks kompetitif global ko boleh tengok link kat bawah ni...

http://gcr.weforum.org/gcr09/

itu untuk tahun 2009-2010 malaysia jatuh kat no 24

dan yg bawah ni untuk tahun 2010-2011
http://gcr.weforum.org/gcr2010/
malaysia dah jatuh ke no 26

dan untuk pengetahuan ko yg selalu baca surat khabar org puteh, link yg aku bagi tu bukan dari surat khabar melayu atau jawa. Dan yang ko cerita tu IMD World Competitiveness bkn indeks kompetitif global...BODOH!!!. ni linknya http://www.nitc.my/newsmaster.cfm?&menuid=36&action=view&retrieveid=45

Jadi sekarang siapa yg bodoh? Najib, penyokong umno atau seorang pembangkang yg bodoh? Kalau dah bodoh tu jgn buat2 pandai. ko ni la namanya pembangkang yg bodoh!!!

Anonymous said...

kuikuikuikui dah lama x jumpa pembahas dari pihak penyokong pembangkang yg bodoh. Baru lanie jumpa kuikuikukui

kata org fitnah kata org bodo x bertempat. diri sendiri yg bodoh di merata tempat x cakap kuikuikuikui

yo apoi yo yo yo... you mmg bodoh kuikuikuikui

Anonymous said...

Suasana sebenar pergolakkan POLITIK orang melayu... sesama Melayu gaduh, Orang Cina dan India TEPUK tangan... seronok!!!

Itulah yang berlaku dari dulu sampai sekarang. Hang TERHIMPIT, kita jugak!!! Bila la nak bersatu??

Anonymous said...

tramadol online order tramadol online cod overnight - no prescription tramadol overnight delivery

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl mechanism of action - cheapest tramadol online no prescription needed

Anonymous said...

buy alprazolam online generic xanax 2087 - xanax xr 1mg

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol online without script - what does tramadol 50 mg do to you

Anonymous said...

generic xanax xanax side effects gas - xanax for social anxiety

Anonymous said...

buy carisoprodol zanaflex vs carisoprodol - carisoprodol 350 mg tablet what

Anonymous said...

carisoprodol 350 mg carisoprodol soma side effects - buy soma carisoprodol online

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol-no-prescription - tramadol for dogs kidneys

Anonymous said...

cialis online no prescription buy cialis legally online - buy cialis united states

Anonymous said...

xanax online xanax recreational side effects - drug test for xanax and klonopin

Anonymous said...

buy tramadol online tramadol hcl bluelight - order tramadol cash on delivery

Anonymous said...

buy cialis online buy cialis online pharmacy - cialis price south africa

Anonymous said...

xanax online what is xanax xr 2mg - xanax bars symptoms

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol buy tramadol online cod only - tramadol 50 mg price streets

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#97734 what is tramadol dosage - help with tramadol addiction

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#21906 tramadol dosage dogs pain - tramadol hcl 50 mg overdose

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#57594 what are the best sites to buy tramadol online - tramadol 50 mg drug test

Anonymous said...

buy tramadol online dosage of tramadol for humans - tramadol overdose 200mg

Anonymous said...

http://landvoicelearning.com/#62431 tramadol 100mg buzz - generic drug name tramadol

Anonymous said...

buy tramadol tramadol 50 mg a normal dose - tramadol 50 mg many get high

Anonymous said...

learn how to buy tramdadol tramadol for dogs maximum dose - dosage for tramadol 100mg

Anonymous said...

http://blog.dawn.com/dblog/buy/#40751 tramadol hcl gluten - tramadol for dogs contraindications

Anonymous said...

buy tramadol with mastercard tramadol overdose what to do - overdose on tramadol the effects

Anonymous said...

ways to buy ativan online the drug ativan side effects - lorazepam 1mg ratiopharm

Anonymous said...

buy tramadol online buy tramadol extended release - tramadol 100mg

Anonymous said...

http://staam.org/#37708 tramadol zydus - tramadol generic for ultracet

Anonymous said...

http://ranchodelastortugas.com/#61301 generic xanax tablets - generic brands for xanax

Anonymous said...

generic xanax online xanax generic pill identifier - overdose xanax bars